Pasirinkite kalbą

LT
EN

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2021

ŠIUOLAIKINĖS LIETUVIŠKOS MUZIKOS KŪRINIO PREMJERA


2021 07 19


„Kauno valstybinis choras intensyviai ruošiasi premjerai – klausytojų laukia didingoji Vytauto Barkausko „Prisikėlimo oratorija“. Tai vienas vėlyvųjų kompozitoriaus kūrinių, datuotas 2015 metais. Jis skirtas atlikti solistams – sopranui, altui, tenorui, bosui, simfoniniam orkestrui ir chorui. Šis pirmą kartą atliekamas kompozitoriaus kūrinys nuskambės Bažnyčių nakties sakralinės muzikos koncerte XVIII tarptautiniame Chaimo Frenkelio vilos vasaros festivalyje“, - pasakojo festivalio meno vadovas ir Kauno valstybinio choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas profesorius Robertas Šervenikas. Koncerte taip pat skambės pirmą kartą Lietuvoje atliekamas Roberto Schumanno „Requiem“.

Premjerinis koncertas dėl karantino antri metai buvo vis nukeliamas, dabar jau aiški data – liepos 23 d., 20 val. Šiaulių Apaštalų Petro ir Pauliaus katedroje. Šį lietuvių kompozitoriaus kūrinį kartu su Kauno valstybiniu choru ruošiasi atlikti ruošiasi Kauno miesto simfoninis orkestras,  solistai Marija Arutiunova (sopranas), Gabrielė Kuzmickaitė (mecosopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Žygimantas Galinis (bosas). Sudėtingas projektas ilgokai gulėjo ant maestro Petro Bingelio darbo stalo. Premjera turėjo įvykti daugiau nei prieš metus, deja, prasidėjęs karantinas sumaišė kūrybinius planus. Kolektyvas tęsia buvusio vadovo darbus ir premjera bus ryškus indėlis į šiuolaikinės lietuvių muzikos aukso fondą.

Prieš metus mus palikęs kūrėjas buvo viena ryškiausių XX amžiaus pabaigos Lietuvos šiuolaikinės muzikos asmenybių. Kompozitorius  turėjo savitą unikalų braižą, dar septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje  jis praturtino Lietuvos muzikos istoriją avangardinės muzikos stiliumi.  „Vytauto Barkausko kūryba yra vienas geriausių pavyzdžių, kad ideologijos praeina, o muzika lieka. Jis išliks ir bus lietuviškos muzikos sėkmės etiketė labai sudėtingu laikotarpiu“, - liudijo muzikos kritikas Mykolas Natalevičius.