Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2013

DANIJOS PUBLIKA SUŽAVĖJO KAUNO VALSTYBINIS CHORAS


2013 03 20


Koncertai G. Verdi jubiliejui
 
Tarptautinėse muzikos scenose žinomų, pripažinto ir palankiai kritikų vertinamo Kauno valstybinio choro kalendoriuje suplanuoti ateities koncertai įvairiose Lietuvos koncertinėse erdvėse. Neseniai iš grįžęs iš gastrolių Kinijoje, choro kolektyvas jau dalijasi šviežiais įspūdžiais iš koncertų.
 
Skandinavų mitologijos karo dievo Odino garbei pavadintas miestas - pasakų karaliaus Hanso Kristiano Andersono gimtinė. „Andersenas ten, regis, yra visur, - pastebėjo maestro P. Bingelis. - Kad ir ku eitum, viskas persmelkta didžiojo pasakininko dvasia. Ir apskritai tai - labai kultūringas miestas: jame - ne viena aukštoji mokykla, yra ir muzikos akademija, taigi mus sutiko išsilavinęs klausytojas.“ O sutikęs labai nenorėjo paleisti - išprususi skandinavų publika retai kada ploja atsistojusi: santūrus, šiaurietiškas būdas suvaldo kad ir gražiausias emocijas. Šįkart klausytojai atsistoję plojo gal 20 minučių ir atrodė, kad neketina dainininkų paleisti. Kita vertus, koncertai buvo išties įspūdingi, juose dalyvavo pasaulinio garso solistai.
 
Rusų dirigento Aleksandro Vedernikovo, nuo 2009 m. einančio Odensės simfoninio orkestro vyriausiojo dirigento pareigas, iniciatyva ir kvietimu kauniečiai atliko programą, skirtą italų genijaus Giesppe's  Verdi, kurio muzika, pasak dirigento P. Bingelio, yra nelyginant vizitinė Kauno valstybinio choro kortelė, 200 - osioms gimimo metinėms paminėti. Šį iškilų jubiliejų UNESCO yra  įtraukusi į  2013 m. minėtinų sukakčių sąrašą.
 
Su pasaulinėmis žvaigždėmis
 
Odensės klausytojai išgirdo choro atliekamą G. Verdi kūrinį „Messa da Requiem“. „Šis kūrinys tarsi sukurtas mūsų chorui; tai – tarsi spalvinga drobė su aistringomis kulminacijomis, su ryškiai pabrėžtu dramos elementu (...). Šiame kūrinyje chorui nereikia ieškoti tam tikro stiliaus, atlikimo manieros, braižo. Jis tiesiog jam sukurtas“, -  teigia chormeisterė Raimonda  Navickienė.
 
Vienas maloniausiu koncertinių įvykių - atlikti muzikinę programą su aukšto profesionalumo solistais. Ir štai Danijoje susitiko Kauno choro ir pasaulinio masto vokalo įžymybių koncertiniai keliai.
 
Dainuoti kartu su choru, ne kartą koncertavusiu su Niujorko „Metropolitan Opera“ solistais, nedvejodama sutiko soprano partiją šiame teatre G. Verdi operos „Aida“ pastatyme atliksianti 37 m. dainininkė iš Ukrainos – Liudmila Monastyrska.
 
Tenoro partiją atliko gruzinų atlikėjas Baidri Maisuradzė, kurį Mstislavas Rostropovičius yra titulavęs garsiausiu šimtmečio tenoru. Beje, solistas yra ne kartą koncertavęs Lietuvoje. Boso partijas dainavo rusų solistas  Vitalijus Kovaliovas, vertinamas už plataus diapazono, ekspresyvų basso cantante, pasirodęs „Metropolitan Opera“, kituose JAV operos teatruose, Milano „La Scala“ ir sukūręs daug vaidmenų G. Verdi operose.
 
Kviečiami vėl atvykti
 
Atlikėjams akompanavo Odensės simfoninis orkestras – vienas iš penkių regioninių Danijos simfoninės muzikos kolektyvų. Oficialiai jis įkurtas 1946 m., nors simfoninio muzikavimo tradicijos Odensėje siekia 1800 metus. Orkestro buveinė – 1982 m. duris klausytojams atvėrusi Odensės koncertų salė, tačiau dažnai kolektyvo atliekama muzika skamba puikia akustika garsėjančioje Karlo Nielseno salėje. Lietuvių choristus Danijoje išgirdo per 3000 klausytojų.
 
„Kai per repeticiją Odensės simfoninio orkestro dirigentui A. Vedernikovui įteikiau mūsų choro įdainuotą kompaktinę plokštelę su žymiais pasaulinės klasikos kūrinių įrašais, - maestro užtikrino: ateityje visa tai mes atliksime kartu!“
 
Kadtai ne tušti žodžiai, lidija ir jau kitų metų kalendoriuje numatytas konceras Odensėje - Danijos publika (į koncertą klausytojai atvyko ir iš aplinkinių miestų bei Stokholmo) neketina taip greitai paleisti lietuvių choristų.
 
„Išties buvo gera matyti susižavėjimą klausytojų akyse, - maloniais prisiminimais dalijosi R. Klevečka. - Ore tarsi tvyrojo dėkingumas už atliktą muziką, o tai didžiausias atpildas dainininkui.“
 
Ir baigiant - mažytis, ne muzikinis, o vien kelionės įspūdis - nejau tokio neparsivežėte? „Dviračiai, - nedvejodamas atsakė Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta. - Jų tiek daug ir pirmumas - netgi ne pėstiesiem, o dviratininkams. Ir į koncertą orkestro muzikantai suvažiavo dviračiais.“
 
Išties įdomu: prikoncertų salės - koks dvidešimt dviračių. „Kur ten, daug daugiau - beveik visi orkestro muzikantai ir atvažiavo dviračiais, - pasakojo J. Krėpšta. - O ten, kur prioritetas dviračiams, paprastai didžiulis dėmesys - ir ekologijai. Bent jau Odensė, tikim, ir visa Danija, akivaizdžiai pasirinkusi ekologijos kelią, drauge - ir visų mūsų  Žemės tausojimą, ir tai išties kelią pagarbą.“
 
 Enrika Striogaitė
„Kauno diena“, Nr. 64