Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2022

  • 20221002_201131-0d14d74864a87b7a671ab63cff8f22f1.jpg

    LENKIŠKAI-LIETUVIŠKA FESTIVALIO „SACRUM ET MUSICA“ PABAIGA

    2022.10.03

    Publikos entuziastingai sutiktas ir meniškai itin sėkmingas koncertas užbaigė XVIII tarptautinį kamerinės muzikos festivalį „Sacrum et Musica“. Grojo Lomžos Witoldo Lutosławskio Kamerinės filharmonijos orkestras, dainavo Kauno valstybinis choras (vadovas Roberto Šervenikas), dirigavo Janas Miłošas Zarzyckis. Franco Schuberto Mišiose G-dur dainavo trys solistai iš Lietuvos, o Antonio Vivaldi Koncerte 2 smuikams – Lomžos orkestro koncertmeisterio pavaduotojas Piotras Sawickis ir Darius Krapikas iš Kauno miesto simfoninio orkestro. Dar šeši muzikantai iš Kauno sustiprino Filharmonijos orkestrą.
    Šiais metais Kamerinės filharmonijos organizuojamas festivalis „Sacrum et Musica“ apėmė 13 koncertų 10 miestų Palenkės, Mazovijos ir Varmijos-Mozūrijos provincijose. Jų repertuaras ir aktorių kolektyvas buvo itin įvairus, o festivalio kulminacija tradiciškai buvo šis puikus koncertas Lomžos katedroje. Jis buvo įtrauktas tarp „Senjorų savaitgalio su kultūra“ renginių, o tai tik padidino susidomėjimą koncertu.
    Melomanų raginti nereikėjo, o Lomžos chorų nariai nepraleido progos pasiklausyti puikių kolegų iš Lietuvos. Tačiau Kauno valstybinio choro pasirodymo teko šiek tiek palaukti, nes ši dvasinė puota prasidėjo dviem baroko koncertais, kuriuos abu surengė garsusis Antonio Vivaldi. Koncerte styginiams g-moll RV 156 džiugino pats orkestras, kuriam pritarė trys smuikininkai, altininkas, violončelininkas ir Kauno miesto simfoninio orkestro kontrabosininkas. Koncerte 2 smuikams a-moll RV 522 jau buvo du solo herojai. Piotras Sawickis ir Darius Krapikas, nors iki tol turėjo tik vieną repeticiją, klausytojus džiugino ne tik virtuoziškumu ir tobula interpretacija, bet ir darnumu – visa savo šlove čia pasitvirtino sena taisyklė, kad muzika yra universaliausia kalba.
    Ovacijos po šio tikrai įkvėpto pasirodymo nesiliovė ilgai; pagyrų nusipelnė orkestras, vadovaujamas koncertmeisterės Izabelos Bławat-Leoffredi. Beveik 40 žmonių choras koncertą pradėjo trimis kūriniais, atliekamais a cappella. Roberto Šerveniko vadovaujamą ansamblį Lomžos publika jau žinojo, nes Kamerinė filharmonija su juo bendradarbiauja ne vienerius metus, tačiau pirmą kartą turėjo galimybę klausytis lietuvių dainininkų be akompanimento. Buvo nepaprastai įspūdinga, choras atliko tris kūrinius: Mikalojaus Konstantino Čiurlionio „Sanctus“, Antono Brucknerio „Os justi“ ir Edwardo Elgaro „Lux aeterna“, skirtą v Ukrainos karo aukoms. Orkestrui prisijungus prie dainininkų (šįkart koncertmeisteriu grojo Darius Krapikas) ir sopranui Gintarės Ramanauskaitei, tenorui Klaudijui Zajančkauskui ir bosui Deimantui Braukylai, skambėjo Schuberto mišios G-dur D 167. Jos nėra taip plačiai žinoma kaip, pavyzdžiui, Johanno Sebastiano Bacho Didžiosios mišios h-moll, Missa Solemnis D-dur. Tačiau Ludwiko van Bethoveno arba Wolfgango Amadeus Mozarto šedevrai, tokie kaip Mišios C-dur KV 317 „Karūnavimas“ ar Requiem d-moll, yra vieni įdomesnių tipiškai liturginių kūrinių, kurių austrų kompozitorius sukūrė kur kas daugiau per savo trumpas gyvenimas. Mišias G-dur, sudarytas iš šešių dalių, puikiai atliko ne tik solistai, bet ir choras bei orkestras. Jie nusipelnė ovacijų ir ilgų aplodismentų, o tokiu šiltu priėmimu patenkinti menininkai su bisu atliko garsiąją „Aleliuja“ iš Georgo Friedricho Handelio oratorijos „Mesijas“. Tai buvo puikus ne tik šio labai sėkmingo koncerto, bet ir viso festivalio finalas.
    Wojciechas Chamrykas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 51e3ee1bc09f1fb498835ff36e8d65fd-92e9a3bdf6ce44737c7466bd66df9764.jpg

    ROYAL PHILHARMONIC ORCHESTRA „ŽALGIRIO" ARENOJE

    2022.10.03

    Kauno valstybinė filharmonija ir „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ publikai pristato išskirtinį tarptautinį projektą kartu su garsiuoju „Royal Philharmonic Orchestra“.

    Karališkasis filharmonijos orkestras (Royal Philharmonic Orchestra) yra tituluojamas nacionaliniu Didžiosios Britanijos simfoniniu orkestru, kuriam nuo 2021 m. vadovauja charizmatiškas, 46 metų amžiaus, bet jau tarptautinį pripažinimą pelnęs dirigentas Vasilij Petrenko. Pirmą kartą Kaune viešėsiantis orkestras „Europos kultūros sostinės“ publikai dovanos specialią programą kartu su Kauno valstybiniu choru ir fortepijono virtuozu Simonu Trpčeskiu.

    Pirmasis koncerto kūrinys – Sergejaus Prokofjevo „Klasikinė simfonija“, sukurta tarsi muzikinis pokštas. Kai amžininkai buvo jau įpratę prie „chuliganiško“ kūrėjo stiliaus, jis sukūrė simfoniją, grįstą Josepho Haydno ir Wolfgango Amadeuso Mozarto stilistika. Tai – pirmasis S. Prokofjevo kūrinys, sukurtas nenaudojant fortepijono. Kalbėdamas apie kūrinio pavadinimą kompozitorius sakė: „Visų pirma – taip paprasčiau. Antra – kaltas mano išdykėliškas būdas, norėjau paerzinti žąsis. Ir dar – slapta viltis, kad galų gale aš būsiu teisus – simfonija iš tiesų taps klasikine.“

    Genialus improvizatorius, klausytojų akyse kuriantis tobulas muzikines pilis ir sau pačiam reiklus menininkas – visi šie Ludwigui van Beethovenui taikomi epitetai puikiai sutelpa į vieną kūrinį – Fantaziją fortepijonui, chorui ir orkestrui, kurią svečiai iš Londono atliks su Kauno valstybiniu choru ir pianistu Simonu Trpčeskiu. Šis pakilus himnas kūrybos dvasioms tapo tikru legendinės IX L. van Beethoveno simfonijos šaukliu, ką klausytojai supras iš karto, tik suskambus sparnuotai solo fortepijono melodijai.

    Koncertą vainikuos suomių kompozitoriaus Jeano Sibeliuso antroji simfonija, kūrinys, apie kurio gimimą autorius kalbėjo taip: „Regis, pats Aukščiausiasis mėto iš dangaus skliauto mozaikos akmenėlius ir leidžia man juos sujungti į vieną visumą.“ Greitai klausytojų širdis užkariavusi simfonija – didinga ir svari garsų mozaika, užsibaigianti kūrybą šlovinančia apoteoze.

    76-ąjį gimtadienį švenčiantis KARALIŠKASIS FILHARMONIJOS ORKESTRAS (ROYAL PHILHARMONIC ORCHESTRA, RPO) yra Jungtinės Karalystės (JK) muzikinio gyvenimo lyderis, kurio misija – praturtinti klausytojų gyvenimus tobula ir patrauklia orkestrinės muzikos patirtimi. Kiekvieną sezoną orkestras surengia apie 200 koncertų ir turi daugiau nei pusę milijono gerbėjų visame pasaulyje. RPO platus repertuaras leidžia pasiekti pačią įvairiausią auditoriją. Orkestras žengia koja kojon su šiuolaikinio gyvenimo tendencijomis – bendradarbiauja su populiariosios muzikos atlikėjais, yra įrašęs vaizdo žaidimų, kino filmų ir televizijos laidų garso takelių. Kolektyvas yra gerbiamas kultūros ambasadorius, aktyviai koncertuoja užsienyje, pasirodo didžiausiose pasaulio koncertų salėse ir prestižiniuose tarptautiniuose festivaliuose. RPO siekia, kad orkestrinė muzika taptų šiuolaikinės visuomenės pagrindu ir būtų prieinama kuo didesnei ir įvairesnei auditorijai. Siekdamas šio tikslo, 1993 m. orkestras pradėjo „RPO Resound“ novatorišką ir apdovanojimus pelniusią bendruomenės švietimo programą. RPO buvo pirmasis JK orkestras, įkūręs savo įrašų kompaniją, kuri šiandien naudoja pažangiąsias skaitmenines technologijas ir kiekvienais metais jų įrašytos muzikos atsisiuntimų skaičius pasiekia apie 30 milijonų. Orkestras vis aktyviau veikia internete ir socialiniuose tinkluose, suteikdamas auditorijai galimybę bendrauti su RPO ir mėgautis užkulisių scenomis.

    Pianistas SIMONAS TRPČESKIS yra liaupsinamas ne tik dėl savo įsimintino virtuoziškumo ir ypatingos išraiškos, bet ir dėl charizmatiškų pasirodymų scenoje. Prieš dvidešimt metų pasirodęs tarptautinėje scenoje kaip BBC naujosios kartos atlikėjas, jis neįtikėtinai sparčiai kilo karjeros laiptais. Itin pageidaujamas pianistas jau bendradarbiavo su daugiau nei šimtu orkestrų keturiuose žemynuose bei dirba su pasaulinio garso dirigentais. S. Trpčeskis solinius rečitalius grojo didžiosiose salėse Niujorke, San Franciske, Vašingtone, Londone, Paryžiuje, Amsterdame, Milane, Miunchene, Prahoje, Hamburge, Bilbao, Stambule, Dubline ir Tokijuje. Nuo debiuto „Wigmore Hall“ 2001 m., jis išliko nuolatinis šios prestižinės vietos svečias. Kaip kamerinės muzikos atlikėjas kartu su violončelininku Danieliu Mülleriu-Schottu nuolat koncertuoja Aspeno, Verbjė, Risioro, Bergeno, Baltijos jūros ir kituose festivaliuose. S. Trpčeskis bendradarbiavo su tokiomis įrašų kompanijomis, kaip „EMI Classics“, „Avie Records“, „Wigmore Hall Live“, „Onyx Classics“, šiuo metu – „Linn Records“. Jo įrašytos kompaktinės plokštelės 2002, 2010 ir 2011 m. pelnė „Gramophone“ apdovanojimus.

    Koncertui diriguos RPO muzikos vadovas VASILIJ PETRENKO. Jis taip pat yra Europos Sąjungos jaunimo orkestro vyriausiasis dirigentas, dirbo vyriausiuoju dirigentu Karališkajame Liverpulio filharmonijos orkestre (2006–2021), Oslo filharmonijos orkestre (2013–2020), Didžiosios Britanijos nacionalinio jaunimo orkestre (2009–2013), yra daugelio prestižinių pasaulio orkestrų kviestinis dirigentas. V. Petrenko dirigavo Berlyno filharmonijos, Bavarijos radijo simfoniniam, Leipcigo koncertų salės, Romos Šventosios Cecilijos nacionalinės akademijos, Prancūzijos nacionaliniam, Čekijos filharmonijos, NHK Japonijos simfoniniam ir Sidnėjaus simfoniniam orkestrams, o Šiaurės Amerikoje vadovavo Filadelfijos, Los Andželo filharmonijos, Klivlendo orkestrams, San Francisko, Bostono, Čikagos bei Monrealio simfoniniams orkestrams, dalyvavo Edinburgo ir „Grafenegg“ festivaliuose, dažnai pasirodydavo „BBC Proms“ renginiuose. Jis taip pat dirigavo Glaindborno operos festivalio, Paryžiaus nacionalinės operos, Ciuricho operos, Bavarijos valstybinės operos ir Niujorko „Metropolitan Opera“ scenose. Dirigento biografiją puošia Dmitrijaus Šostakovičiaus, Sergejaus Rachmaninovo ir Edwardo Elgaro simfoninių ciklų įrašai su Karališkuoju Liverpulio filharmonijos orkestru, kurie sulaukė pasaulinio pripažinimo, bei įrašai su Oslo filharmonijos orkestru.

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS (KVCH) profesionalią meninę veiklą pradėjo 1969 m. Nuo pirmųjų dienų jam vadovavo Lietuvos nacionalinės premijos laureatas profesorius Petras Bingelis. 2021 m. choro meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu tapo Lietuvos nacionalinės premijos laureatas profesorius Robertas Šervenikas. Choras yra parengęs apie 250 pasaulinės klasikos lobynui priklausančių didelės apimties vokalinių instrumentinių kūrinių nuo viduramžių iki moderniosios muzikos. Kolektyvas yra surengęs daugiau kaip 3000 pasirodymų Lietuvoje ir svetur. Berlyno stadione jo atliekamos Carlo Orffo kantatos „Carmina Burana“ klausėsi virš 75 tūkstančiai žmonių; Georgo Friedricho Händelio oratoriją „Mesijas“ choras yra atlikęs daugiau nei 80 kartų. Lietuvos koncertų salėse KVCH žinomas kaip užsienio ir lietuvių kompozitorių kūrinių premjerų atlikėjas. Su žymiausiais Lietuvos dirigentais – Jonu Aleksa (1939–2005), Sauliumi Sondeckiu (1928–2016), Juozu Domarku, Gintaru Rinkevičiumi, R. Šerveniku ir jų vadovaujamais Lietuvos nacionaliniu, Lietuvos valstybiniu, Lietuvos operos ir baleto teatro simfoniniais bei Lietuvos kameriniu orkestrais choras parengė daugiau kaip 250 premjerų.

    Projektą finansuoja „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 20221002_201131-dde18006a1bb7cc33974bbe2f1331e22.jpg

    „SACRUM ET MUSICA“ LOMŽOS KATEDROJE

    2022.10.02

    Lomžos katedroje nuskambėjo XVIII tarptautinio kamerinės muzikos festivalio „Sacrum et musica“ baigiamasis koncertas.
    Kauno valstybinis choras kartu su Lomžos kamerinės filharmonijos orkestru atliko J.S. Bacho, W.A. Mozarto, F. Schuberto. Dirigavo Jan Milosz Zarzycki.
    Kauno choras acappella atliko  M.K. Čiurlionio, A. Bruknerio, E. Elgaro kūrinius diriguojant Robertui Šervenikui. 
     
    Koncerte griežė solistai - smuikininkai Darius Krapikas ir  Piotr Sawicki.
    Puikiai skambėjo jaunų choro artistų - solistų balsai: soprano Gintarės  Ramanauskaitės, tenoro Klaudijaus Zajančkausko, boso Deimanto Brraukylos.
     
     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Kauno kantata choras-2e24bb00ae9f8bb9192ec66ec263772b.jpg

    KAUNO KANTATA

    2022.10.01

    Vieno didžiausių „Kaunas Europos kultūros sostinė 2022“ projektų premjera Žalgirio arenoje. Ruoštasi dar nuo vasaros, per paskutinę savaitę pora repeticijų Sporto halėje, keletas Žalgirio arenoje. Didelis atlikėjų kolektyvas, neįprasta erdvė, laisvas žiūrovų judėjimas daug informacijos žodžiu ir vaizdu, daug naujų, netikėtų dalykų.

    Tai nepaprasta, žiūrovus įtraukianti muzikinė patirtis, sukurta specialiai Kaunui ir jį mylintiems žmonėms. Kompozitorius Philipas Milleris (Pietų Afrikos respublika) ir vizualių sprendimų menininkė Jenny Kagan (Didžioji Britanija) kviečia atsidurti Žalgirio arenoje įkurtame muzikos ir video vaizdų labirinte, kuriame žiūrovas galės pats pasirinkti, kokį skambesį ar atlikėją klausytis, kokį vaizdą žiūrėti.

    Šis imersinis kūrinys gimė bendradarbiaujant su įvairių žanrų Lietuvos atlikėjais.

    Kantatą atlikO:

    solistas Rafailas Karpis (tenoras),

    solistė Agnė Stančikaitė (sopranas),

    solistas Steponas Zonys (baritonas),

    solistas Tshegofatso Moeng (PAR) (tenoras),

    skaitovės Bella Shirin ir Violeta Rakauskaitė- Shtromas,

    Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“, folkloriniai ansambliai  „Ratilėlis“, "Kadujo",

    Kauno miesto simfoninis orkestras (vyr. dirigentas Constantine Orbelian, vadovas Algimantas Treikauskas),

    Kauno valstybinis choras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas),

    Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“(vyr. dirigentas Giedrius Vaznys),

    VDU studentų styginių kvartetas,

    VDU choras „Vivere Cantus“ (vadovas Rolandas Daugėla),

    Sakralinės muzikos mokyklos choras „Cantores David“ (vadovas Mindaugas Radzevičius),

    Juozo Naujalio muzikos gimnazijos moksleivių choras (vadovas Rolandas Daugėla),

    Choras „Cantate Domino“ (vadovas Rolandas Daugėla),

    Choras „Gintaras“ (vadovė Jovita Kulakauskienė),

    Seinų teatro klezmerių orkestras (Lenkija, vadovas Michal Moniuszko),

    Orkestruotojas - Jievaras Jasinskis,

    Režisierius – Chrisas Baldwinas (Didžioji Britanija/Bulgarija),

    Garso režisierius - Kęstutis Dulinskas,

    Projekcijos - Tomas Brazys,

    Apšvietimo dizaineris-programuotojas - Lukas Zaveckas,

    Scenos įranga - Linas Kazlauskas, Renata Krapikaitė

    Prodiuserė - Ina Pukelytė,

    Kantatos dirigentas - Karolis Variakojis,

    Speciali padėka orkestruotojams Davidui Wolfswinkeliui ir Tshegofatso

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • JOKŪBO FESTIVALIS-d5c72159f509c2ed4f56977c119d4e4a.jpg

    TARPTAUTINIAME ŠV. JOKŪBO FESTIVALYJE

    2022.09.23

    Šv. Jokūbo festivalio klausytojai įdėmiai klausėsi ir karštais aplodismentais palydėjo monumentalią Kauno valstybinio choro programą. Joje – Johanno Sebastiano Bacho meistriškai sukomponuoti motetai, kurie dar vadinami „motetinėmis fugomis“. Kauno valstybinis choras, diriguojamas Roberto Šerveniko Šventųjų Apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčioje atliko keturis iš aštuonių išlikusių J.S.Bacho motetų, kurie skambėjo taip, kaip buvo atliekami J.S.Bacho tarnystės Šv.Tomo bažnyčioje Leipcige metais – pritariant vargonų pozityvui ir violončelei. Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Balkonas maza.jpg-ca3de9fd2f7d28d07bbb671e53824068.jpg

    KONKURSAS Į KAUNO VALSTYBINIO CHORO DAINININKŲ PAREIGAS

    2022.09.19

    Kauno valstybinė filharmonija skelbia konkursą į Kauno valstybinio choro dainininkų (tenorų, bosų, sopranų, altų balsų) pareigas.
    Reikalavimai:
    – aukštasis universitetinis ar jam prilygintas (bakalauro kvalifikacinio laipsnio) muzikos srities išsilavinimas;
    – geri vokaliniai duomenys;
    – geras lietuvių kalbos ir bent vienos užsienio kalbos mokėjimas.
    Kandidatai turi pateikti šiuos dokumentus:
    – gyvenimo aprašymą (siunčiamas e. p.);
    – prašymą dalyvauti konkurse (pildomas vietoje);
    – išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas (priimant į darbą);
    – asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją (priimant į darbą).
    Gyvenimo aprašymą (CV) prašome siųsti iki 2022 m. spalio 4 d. e. p. lina@kaunofilharmonija.lt
    Konkursas į Kauno valstybinio choro dainininkų pareigas vyks 2022 m. spalio 6 d. 14 val. Kauno valstybinėje filharmonijoje. Konkursas bus vykdomas perklausos būdu. Kandidatai atlieka laisvai pasirinktą kūrinį.
    Darbo užmokestis: pareiginės algos koeficientas – nuo 6,00 iki 7,15 (pareiginės algos baziniais dydžiais, nustatytais Lietuvos Respublikos Vyriausybės, neatskaičius mokesčių), priklausomai nuo turimo profesinio darbo stažo. Galimi priedai už pasiektus rezultatus.
    Informacija teikiama: tel. (8 37) 201 562, e. p. lina@kaunofilharmonija.lt
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • kauno-kantatos-repeticija-juliaus-balasaicio-nuotr-91238201-dab5aa29a20877a31d7bea5194384396.jpg

    „KAUNO KANTATA“ JAU NETRUKUS „ŽALGIRIO“ ARENOJE

    2022.09.15

    „Kauno kantata“ „Žalgirio“ arenoje suburs beveik 300 atlikėjų: žiūrovai patys pasirinks, ko klausyti ...  Įtraukianti patirtis – daugybę kartų įvairiuose anonsuose skambėjusi frazė. Visgi rugsėjo 30–spalio 1 dienomis „Žalgirio“ arenoje laukia būtent tai. Dviejų iš Lietuvos kilusių menininkų Philipo Millerio (PAR) ir Jenny Kagan (JK) kuriama „Kauno kantata“ – tai nepaprastas ir nepakartojamas garso ir vaizdo labirintas, kokio Lietuvoje iki šiol nebuvo, rašoma pranešime žiniasklaidai.

    Šis projektas – vienas paskutiniųjų didžiųjų „Kaunas 2022“ renginių, taip pat viena svarbiausių „Kaunas 2022“ programos „Atminties biuras“ iniciatyvų bei baigiamasis tarptautinio Litvakų kultūros forumo akcentas, atminties temas šiuolaikiškai pateikiantis kūrinys, kurio premjerai ruošiamasi jau kelerius metus. Beveik 300 atlikėjų gyvai SUSIJĘ STRAIPSNIAI Programos „Atminties biuras“ kuratorė Daiva Price: tai kelionė, po kurios Kaunas niekada nebebus toks, koks buvo „Pati bandžiau atsiminti, ar daugybėje aplankytų muzikos renginių kada teko ką nors panašaus patirti, bet ne“, – įsitikinusi „Kauno kantatos“ prodiuserė, teatrologė Ina Pukelytė. Ji išduoda, kad šio eksperimentinio kūrinio premjeros metu žiūrovai bus pakviesti judėti po arenos erdvę ir iš itin arti stebėti kantatą atliekančius muzikantus. Tarp atlikėjų, kurių projektas subūrė beveik 300 – Kauno miesto simfoninis orkestras, klezmerių orkestras, pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“, VDU Muzikos akademijos studentai, folkloro ansambliai „Kadujo“, „Ratilėlis“ ir daugelis kitų. Tokio masto ir kompleksiškumo imersinis kūrinys neįsivaizduojamas be choro – jų prie projekto prisijungė ne vienas. Tai ir Kauno valstybinis choras, ir „Cantate Domino“, ir vaikų kolektyvai. Taip pat solistai – Rafailas Karpis, Agnė Stančikaitė, Steponas Zonys, Tshegofatso Moeng (PAR), skaitovės Bella Shirin ir Violeta Rakauskaitė-Shtromas.

    „Itin malonu šiame projekte dirbti su vienu užimčiausių šalies aranžuotojų Jievaru Jasinskiu, šiuolaikinės muzikos ansamblio „Synaethesis“ įkūrėju dirigentu Karoliu Variakoju bei „Kaunas 2022“ atidarymo renginio režisieriumi Chrisu Baldwinu“, – apie bendradarbystę geriausio įmanomo įspūdžio vardan pasakoja „Kauno kantatos“ prodiuserė. Paklausta apie didžiausius iššūkius I. Pukelytė sako, kad sudėtingiausia buvo suderinti šimtų žmonių grafikus – profesionalūs muzikantai dirba įprastu metu, o mėgėjų kolektyvai repetuoti gali tik vakarais. Kantatoje sklendžianti mintis – žvilgsnis į kitą Pirmoji „Kauno kantatos“ sėkla pasėta „Kaunas 2022“ vadovei Virginijai Vitkienei lankantis Pietų Afrikos Respublikoje, kur moteris išgirdo ją palietusį litvako kompozitoriaus Philipo Millerio kūrinį apartheido tema. Iš Lietuvos kilęs menininkas dalyvavo ne vienoje Kauno bienalėje – čia susipažino su Anglijoje gimusia vizualių sprendimų menininke Jenny Kagan, kurios tėvai – kauniečiai (šiuo metu Gimnazijos g. 4 veikia menininkės šeimos istoriją atskleidžianti paroda „Iš tamsos“). Tad į kvietimą parašyti kūrinį pagrindinei „Kaunas 2022“ programai kompozitorius atsakė pasiūlymu dirbti kartu su J. Kagan. Dokumentinę medžiagą kantatai menininkai pradėjo rinkti 2020 m., jiems talkino archyvuose ne vieną valandą praleidęs Kauno jaunimas. Holokaustą išgyvenusių žydų, taip pat lietuvių liudijimų bei atsiminimų, ieškota ir kitų šalių archyvuose. Be Holokausto temos, „Kauno kantatos“ kūrėjams svarbios ir Sibiro tremtys, taip pat – pokariu kentėjusių „vilko vaikų“ likimai. „Kauno kantatos“ repeticija© Juliaus Balašaičio nuotr. „Nesiekiame dokumentinio atpasakojimo – juk kuriame m

    Nesiekiame dokumentinio atpasakojimo – juk kuriame meną. Norime atskleisti istorijos kompleksiškumą. Į faktus Jen ir aš žiūrime kaip į akimirkas, į dviejų žmonių susidūrimus, kuriuose slypi vienas kito žmogiškumo atpažinimas. Kai tai įvyksta, kai supranti, kad kitas yra pažeidžiamas, kad jo gyvybė gal net priklauso nuo tavęs, tampi kito atžvilgiu etiškas – apie tai juk rašė Kaune gimęs filosofas Emmanuelis Levinas“, – svarsto P. Milleris, trečios kartos PAR litvakas, kurio seneliai iš Lietuvos ir Latvijos išvyko dar iki Antrojo pasaulinio karo. J. Kagan atskleidžia, kad kantatoje bus ir Kauno gete išgyvenusios, čia būsimąjį vyrą sutikusios jos mamos istorija apie gelbėtoją: „Šis kūrinys yra visų pirma Philipo Millerio darbas, jo pasakojimas, tačiau aš savo tyrimais irgi prisidėjau. Iš pradžių parodą „Iš tamsos“ ir kantatą siekiau atskirti, bet vėliau supratau, kad bus puiku, jei šie projektai susikirs. Tas pats tekstas, kurį rasite parodoje, bus ir kantatoje. Tai mano mamos žodžiai: „Kodėl kas nors renkasi rizikuoti savo gyvybe, kad išgelbėtų mus – neišsprendžiamas klausimas.“

    „Kauno kantata“ vyks rugsėjo 30–spalio 1 dienomis „Žalgirio“ arenoje. Įsigyti bilietus galima čia. Visą „Kaunas 2022“ programą rasite www.kaunas2022.eu ar mobiliojoje programėlėje

     

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • MARIJAMPOLĖ 09 17-e9d22a61dbcb63f7d2d8eb0e43c8f522.jpg

    VIEŠNAGĖ MARIJAMPOLĖJE

    2022.09.12

    Marijampolės apskrities Lions klubas kviečia į Lietuvos Lions klubų asociacijos XXV forumą Marijampolėje rugsėjo 17 dieną! Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • TAR_5097-b84498dbfd63e7d11f7302746e048e88.jpg

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS XII TARPTAUTINIAME ŠV. JOKŪBO FESTIVALYJE

    2022.09.06

    XII-ojo tarptautinio Šv. Jokūbo festivalio rengėjai pakvietė Kauno valstybinį chorą rudenį pasitikti su turtinga programa Šventiesiems Jokūbo metams ir Ukrainai palaikyti. Cantus avium / Dainuojantys paukščiai – rudenį nuspalvins ryškesnėmis spalvomis ir pakvies klausytojus į Šv. Jokūbo muzikos šventę!
     
    J.S. Bach. MOTETAI
    Atlikėjai:
    ASTA KRIŠTAPONIENĖ (violončelė)
    LINA KRĖPŠTAITĖ (vargonai)
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
    XII a. susiformavęs sakralinės giesmės – moteto žanras bėgant laikui keitėsi ir tobulėjo, įgavo įvairias formas ir tam tikrus tautinius bruožus. Protestantiškoje baroko epochos Vokietijoje jis tapo savarankišku žanru – vokišku motetu ir buvo kuriamas ne tradiciniu lotynišku, o vokišku tekstu. Muzikologai vienbalsiai sutaria, kad žanrinio ir muzikinio tobulumo viršūnę motetas pasiekė Johanno Sebastiano Bacho kūryboje. Jo meistriškai sukomponuoti, kupini įvairiausių polifoninių išraiškos priemonių, motetai dažnai vadinami „motetinėmis fugomis“.
    Kauno valstybinis choras, diriguojamas Roberto Šerveniko, Š. Jokūbo muzikos festivalio klausytojams atliks keturis iš aštuonių išlikusių J. S. Bacho motetų: dvigubam chorui parašytus „Singet dem Herrn ein neues Lied“ („Giedokite Viešpačiui naują giesmę“), „Komm, Jesu, komm“ („Jėzau, ateik“), penkiabalsį „Jesu, meine Freude“ („Jėzau, mano džiaugsme“) ir keturiems balsams skirtą „Lobet den Herrn alle Heiden“ („Šlovinkite Viešpatį visos tautos“). Šie vokalinio meno šedevrai skambės taip, kaip buvo įprasta J. S. Bacho tarnystės Šv. Tomo bažnyčioje Leipcige metais – pritariant vargonų pozityvui ir violončelei.
    Įėjimas laisvas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • DSC08811 maža-9b8576b54f1e005ebcf856eb8ae72718.jpg

    NUOSTABUS BAIGIAMASIS KONCERTAS

    2022.08.29

    Stebuklingas vakaras Pažaislio vienuolyne...
    Šiemet vasara gyveno Pažaislio festivalio ritmu: gražus atidarymas, lietus, kai koncertai vyko uždarose erdvėse ir fantastiškas baigiamasis koncertas - gražiausi G. Bizet „Karmen“ fragmentai. O tų fragmentų buvo daug: daugiau kaip pusantros valandos. Ir tikrai patys gražiausi: publika plojo po kiekvieno gražaus epizodo. Puikus oras, intriguojanti programa, talentingi ir žavingi atlikėjai lėmė, kad susirinko kaip niekad per pastaruosius trejus metus.
    Po tokio šaunaus koncerto Kauno valstybinio choro dainininkai nusipelnė atostogų...
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Šiauliai-4ec727e30fc19b2cce3bb391037b227b.jpg

    BALTIJOS KELIO DIENĄ MINĖJOME ŠIAULIUOSE

    2022.08.25

    Rugpjūčio 23-ąją Šiauliai minėjo tris Baltijos šalis – Lietuvą, Latviją ir Estiją – vienijančią reikšmingą, istorinę Baltijos kelio dieną. Svarbią datą atminti pagrindinis šventės organizatorius – Šiaulių kultūros centras – miestiečius pakvietė klausytis net kelių koncertų, kuriuose buvo puoselėjama meilė tėvynei.
    Rugpjūtis Lietuvai reikšmingas mėnuo, liudijantis svarbius istorinius įvykius.
    Saulės Laikrodžio aikštėje vyko iškilminga vėliavos pakėlimo ceremonija ir Vidmanto Bartulio kompozicija „Pranašystės dabarties Lietuvai“, kurią atliko Kauno valstybinis choras (dirig. Kęstutis Jakeliūnas, akomp. Petras Bondar) ir aktorius Giedrius Prunskus, kurio interpretuojami tekstai, šmaikščiai apžvelgė lietuvio būdą ir jo transformacijas.
    Daugiau informacijos: https://bit.ly/3vTlTad
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Uždarymas 22-a6a7cf061a9773eeebf48cecc6b176a7.jpg

    G. BIZET „KARMEN“ UŽBAIGS PAŽAISLIO FESTIVALĮ

    2022.08.24

    XXVII Pažaislio muzikos festivalį vainikuos viena dažniausiai pasaulyje statomų operų. Tai Žoržo Bize „Karmen“. Jau sekmadienį Pažaislio vienuolyno kieme džiaugsimės nuostabia muzika ir puikiais atlikėjais, o šiandien - sunki, karšta, alsinanti repeticija Vilniuje, Kultūros, pramogų ir sporto rūmuose.
    Antoinette Dennefeld iš Prancūzijos, jauna kylanti žvaigždė Monika Pleškytė, Edgaras Montvydas, Kostas Smoriginas, maestro Gintaras Rinkevičius ir, žinoma, Kauno valstybinį chorą įdėmiai sekanti vadovo ir vyriausiojo dirigento Roberto Šerveniko akis. Keletas nuotraukų, kurių šiaip nepamatysit...
    Rytoj bus nuostabu, o šiandien - darbas...
    Nuostabi, visiems puikiai pažįstama muzika, intriguojantis siužetas apie Ispanijos čigonę, pasirinkusią mirtį vardan laisvės ir meilės, nepalieka abejingų nei viename pasaulio kampelyje.
    Nors pirmąjį „Karmen“ spektaklį lydėjo greičiau skandalas negu sėkmė, visgi per beveik 150 metų, prabėgusių nuo premjeros Paryžiaus teatro „Opéra-Comique“ scenoje, neatsirado nė vieno operos kūrinio, kuris G. Bizet „Karmen“ galėtų prilygti inscenizacijų skaičiumi.
    Karmen – ko gero, charizmatiškiausią operų moters personažą – įkūnys pirmą kartą Lietuvoje dainuosianti Antoinette Dennefeld iš Prancūzijos. Don Chozė vaidmenį, kuris yra vienas naujausių solisto biografijoje, atliks klausytojų mylimas tenoras Edgaras Montvidas. Žiūrovai turės galimybę išvysti Europos ir Amerikos (abiejų Amerikų) scenose kone labiausiai geidžiamą Eskamilją – Kostą Smoriginą, o romantišką Mikaelos rolę atliks kylanti Lietuvos operos žvaigždė Monika Pleškytė.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Žolinė Radzevičius-7c7170f725972fc201ac25729b299c58.jpg

    GRAŽIAUSIA VASAROS ŠVENTĖ

    2022.08.16

    Kad Žolinės - ne tik gražiausia, bet ir svarbiausia vasaros šventė, supratome jau važiuodami troleibusu link Pažaislio... Žmonių vis daugėjo ir daugėjo, automobiliai grūdosi vienas paskui kitą...
    Kaip visada, Kauno valstybinis choras giedojo iškilmingose mišiose, kurias aukojo arkivyskupas L. Virbalas. Švenčiausios Mergelės Marijos dangun ėmimo šventė visada pasižymi iškilmingumu, puikia nuotaika, atviru žmonių bendravimu.
    Minios susikaupusių žmonių įdėmiai klausėsi šv. Mišių ir jose skambančios nuostabios muzikos...
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Zvaigzdes Ukrainai. JPG-51cdfcf76c5ac2afdb96b6b47f1acefa.jpg

    TAI DAUGIAU NEI KONCERTAS, DAUGIAU NEI MUZIKA

    2022.08.12

    Pasaulio muzikos žvaigždės Ukrainai - daugiau nei koncertas, daugiau nei muzika,- sakė Pažaislio festivalio meno vadovas Edgaras Montvidas. - Savo dalyvavimu jame mes parodome neblėstantį palaikymą ir solidarumą su Ukrainos tauta karo akivaizdoje, o visi už bilietus surinkti pinigai keliauja Ukrainos jaunimo simfoniniam orkestrui bei MusicForFuture fondui, kuris rūpinasi evakuotaisiais jaunaisiais ukrainiečių muzikantais remti! Koncerto iniciatorė ir dirigentė Oksana Lyniv, baritonas Andrejus Bondarenko, smuikininkas Andrijus Murza yra tikrieji savo šalies ambasadoriai, klasikinės muzikos superžvaigždės! Koncerte spindėjo jaunos solistės Austėjos Zinkevičiūtės talentas (Pažaislio festivalis visada rūpinasi jaunaisiais!) Puikiai skambėjo  Kauno miesto simfoninis orkestras, įspūdingai dainavo Kauno valstybinis choras.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 296216691_528585229064180_2535393150031014970_n-616d8dcd6b8ecadbe3b8c1fc353917d7.jpg

    JOHANNO SEBASTIANO BACHO „MOTETAI“

    2022.08.01

     
     
    J. S. BACHO „MOTETAI“ Pažaislio vienuolyno bažnyčioje rugpjūčio 19 d. 19 val.
    XII a. susiformavęs sakralinės giesmės – moteto žanras bėgant laikui keitėsi ir tobulėjo, įgavo įvairias formas ir tam tikrus tautinius bruožus. Protestantiškoje baroko epochos Vokietijoje jis tapo savarankišku žanru – vokišku motetu ir buvo kuriamas ne tradiciniu lotynišku, o vokišku tekstu. Muzikologai vienbalsiai sutaria, kad žanrinio ir muzikinio tobulumo viršūnę motetas pasiekė Johanno Sebastiano Bacho kūryboje. Jo meistriškai sukomponuoti, kupini įvairiausių polifoninių išraiškos priemonių, motetai dažnai vadinami „motetinėmis fugomis“.
    Kauno valstybinis choras, diriguojamas Roberto Šerveniko, Pažaislio muzikos festivalio klausytojams dovanos keturis iš aštuonių išlikusių J. S. Bacho motetų: dvigubam chorui parašytus „Singet dem Herrn ein neues Lied“ („Giedokite Viešpačiui naują giesmę“), „Komm, Jesu, komm“ („Jėzau, ateik“), penkiabalsį „Jesu, meine Freude“ („Jėzau, mano džiaugsme“) ir keturiems balsams skirtą „Lobet den Herrn alle Heiden“ („Šlovinkite Viešpatį visos tautos“). Šie vokalinio meno šedevrai skambės taip, kaip buvo įprasta J. S. Bacho tarnystės Šv. Tomo bažnyčioje Leipcige metais – pritariant vargonų pozityvui ir violončelei.
    Atlikėjai
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Dalyvauja:
    ASTA KRIŠTAPONIENĖ (violončelė)
    Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
    Įėjimas nemokamas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Žolinės-a86a79d61d9460a99fd01849820066b3.jpg

    ŽOLINĖS ATLAIDAI PAŽAISLYJE

    2022.07.26

    Rugpjūčio 15 d. 15 val. Pažaislio vienuolyne tradiciniai, šilti, gražūs ir įspūdingi ŽOLINĖS ATLAIDAI PAŽAISLYJE
    Giedos KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Dirigentas MINDAUGAS RADZEVIČIUS
    Įėjimas nemokamas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Pazaislis.jpg-0ac43576f18832f3c85485368e01d7db.jpg

    PROJEKTAS „PASAULIO MUZIKOS ŽVAIGŽDĖS“, SKIRTAS UKRAINAI

    2022.07.13

    Pažaislio muzikos festivalis ir „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ š. m. rugpjūčio 12 d. Pažaislio vienuolyno didžiajame kieme pakvies į išskirtinį muzikinį projektą „Pasaulio muzikos žvaigždės Pažaislyje“, skirtą Ukrainai. Pasaulinio garso dirigentė ukrainietė Oksana Lyniv kartu su savo tautiečiais – baritonu Andrei Bondarenko, smuikininku Andrii Murza, Kauno miesto simfoniniu orkestru bei Kauno valstybiniu choru atliks programą, skirtą savo Tėvynei. Koncerte be žinomų klasikos kūrinių daug dėmesio bus skiriama ukrainiečių kompozitorių muzikai.

    Visos lėšos, surinktos už parduotus bilietus į šį koncertą, bus skirtos nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams paremti.

    Tarptautinį pripažinimą pelniusi dirigentė OKSANA LYNIV yra pirmoji moteris dirigentė „Bayreuth Baroque Opera Festival“ istorijoje, kuriame ji 2021 m. debiutavo su opera – „Skrajojantis olandas“. Menininkė yra ir pirmoji italų operos teatro „Comunale di Bologna“ orkestro vyriausioji dirigentė moteris, o nuo 2022 m. ir šio teatro muzikos vadovė. O. Lyniv pasiekimai ir talentas gavo aukščiausią įvertinimą ir 2020 m. Tarptautiniuose operos apdovanojimuose („International Opera Awards“) – ji pelnė „operos Oskarą“ geriausios dirigentės kategorijoje. Savo šalyje O. Lyniv yra festivalio „LvivMozArt“ įkūrėja ir meno vadovė, Ukrainos jaunimo simfoninio orkestro (YsOU) įkūrėja, dirigentė ir meno vadovė.

    Ukrainos atlikėjai baritonas Andrei Bondarenko ir smuikininkas Andrii Murza, Oksanos Lyniv sutuoktinis – taip pat tarptautinėse scenose puikiai žinomi ir pripažinti menininkai. 2011 m. A. BONDARENKO laimėjo aukščiausią apdovanojimą prestižiniame „BBC Cardiff“ konkurse metų dainos atlikėjo kategorijoje. Solisto repertuare yra visos pagrindinės baritono partijos, o jo pasirodymais gėrėjosi „Carnegie“ (JAV), „Wigmore“ (D. Britanija) koncertų salių, Kelno, Berlyno, Miuncheno, Štutgarto, Ciuricho, Sidnėjaus bei kitų garsiausių pasaulio operos teatrų klausytojai. Lietuvos operos mylėtojai taip pat puikiai prisimena A. Bondarenkos sukurtą Onegino vaidmenį Dalios Ibelhauptaitės 2016 m. režisuotoje P. Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“. A. Bondarenko bendradarbiavimų sąraše jau rikiuojasi tokios pavardės, kaip Ivoris Boltonas, Yannikas Nézet-Seguinas, Vasily Petrenko, Enrique Mazzola, Kirilas Karabitsas, Andrew Littonas, Teodoras Currentzis, Michaelis Sturmingeris, Omeras Meiras Wellberis, Daniele Callegari, Lorenzo Viotti, Stefano Ranzani, Giacomo Sagripanti, Giampaolo Bisanti, Nickas Carteris, Ivanas Repušićas, Dmitry Kitajenko ir Cornelius Meisteris.

    Smuikininkas ANDRII MURZA greta solinės ir kamerinės muzikos atlikėjo karjeros yra tarptautinio Odesos smuikininkų konkurso įkūrėjas bei meno vadovas. A. Murza yra dalyvavęs tarptautiniuose Heidelbergo, Santandero, „LvivMozArt“ festivaliuose, koncertavęs daugelyje Europos, Azijos ir JAV koncertų salių. A. Murza kaip solistas koncertavo su Baden-Badeno filharmonijos, Kordobos, Ukrainos nacionaliniu simfoniniu, Odesos simfoniniu orkestrais, bendradarbiavo su žymiais pasaulio dirigentais: Oksana Lyniv, Azizu Shokhakimovu, Pawelu Przytocki, Hobartu Earle bei Peteriu Csaba.

    Pažaislio vienuolyno didžiajame kieme įvyksiantis muzikinis projektas „Pasaulio muzikos žvaigždės Pažaislyje“ yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022 “ programos dalis.

    Atlikėjai

    KAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRAS
    Vyr. dirigentas Constantine Orbelian, vadovas Algimantas Treikauskas

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas

    Solistai:
    ANDREI BONDARENKO (baritonas)
    ANDRII MURZA (smuikas)

    Dirigentė OKSANA LYNIV

     


    Programoje
    Klasikinės muzikos aukso fondas ir ukrainiečių kompozitorių muzika

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • _DSC2125-e0a6e085cc6d2cdb94c5dea0fb8dae2f.jpg

    PADĖKOJOME BEATAI ANDRIUŠKEVIČIENEI

    2022.07.08

    Su Kauno valstybiniu choru atsisveikino pianistė, ilgametė choro koncertmeisterė Beata Vingraitė Andriuškevičienė.
    Tris dešimtmečius mūsų keliai driekėsi per Lietuvą ir pasaulį. Tūkstančiai koncertų ir repeticijų, šimtai skirtingų kūrinių nuo lietuvių liaudies dainų iki stambiųjų pasaulio klasikos opusų...
    Talentinga, gerai išmananti kūrinius, puikiai jaučianti kolektyvą, be galo kruopšti ir atsakinga Beata buvo neatskiriama choro dalelė, kurią mylėjom, ja žavėjomės ir buvome dėkingi už nuostabų darbą...
    Dar ne kartą kreipsimės pagalbos, o gal ir susitiksime koncertuose...
     
     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Z DSC08254-c375acd38911c098f79f76ec196e7cc4.jpg

    ŠV. JONO ATLAIDAI ZAPYŠKYJE

    2022.06.26

     
    Šv. Jono atlaidai Zapyškyje - gražus renginys, skirtas broliškai Ukrainai.
    Įprastai linksmi Šv. Jono atlaidai prasidėjo Šv. Mišiomis, kurioms vadovavo Vilkaviškio vyskupas Rimantas Norvila. Giedojo Kauno valstybinis choras, dirigavo Kęstutis Jakeliūnas.
    Po šv. Mišių skambėjo W. A. Mozarto „Requiem“. Šiam įstabiam kūriniui atlikti buvo pasitelktos įspūdingos tarptautinės pajėgos: Kauno miesto simfoninis orkestras ir Kauno valstybinis choras (vadovas Robertas Šervenikas), solistai Aistė Pilibavičiūtė (sopranas, Lietuva), Mae Hayashi (kontraltas, Japonija), Imanolas Laura (tenoras, Ispanija), Kšištofas Bondarenko (bosas, Ukraina), dirigentas Christianas Frattima (Italija).
    „Amžina šviesa Ukrainos didvyriams. Tegyvuoja laisvė!“, – šie dirigento Christiano Frattimos (Italija) žodžiai nuskambėjo visiškoje tyloje, pasibaigus koncertui Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios šventoriuje.
     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Katedra Bartulis Norvila.jpg ..-f72a83f9801fc76007dbd2b441d52dce.png

    ŠV. MIŠIOS, SKIRTOS VYSKUPŲ R. NORVILODS IR E. BARTULIO VYSKUPYSTĖS 25-MEČIUI

    2022.06.22

    Birželio 29 d. 12 val. Kauno arkikatedroje bazilikoje vyks iškilmingos šv. Mišios, skirtos vyskupų Rimanto Norvilos ir Eugenijaus Bartulio vyskupystės 25-mečiui. Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Facebook_įrašai_Renginiai-04-2048x2048-53a5aefb29401268f89751a25eccec6b.jpg

    IN MEMORIAM PETRUI BINGELIUI

    2022.06.21

    Birželio 26 d., lydimas išrinkto naujo meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Roberto Šerveniko, Alytuje koncertuos Kauno valstybinis choras. Naujojo kolektyvo lyderio inicijuota programa bus skirta šviesiam maestro Petro Bingelio, vadovavusio chorui daugiau nei 51 metus, atminimui. Kauno valstybinis choras šiuo koncertu pagerbs per anksti mus palikusį maestro, dovanodamas jam ir klausytojams gražiausios chorinės muzikos puokštę. Ši programa kvies prisiminti maestro P. Bingelio darbus ir jo puoselėtas tiesas, leis prisiminti šią šviesią asmenybę, nuoširdų jo bendravimą: juk choristai šviesios atminties maestro dažnai švelniai pavadindavo „tėčiu“…

    Programoje

    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas

    Solistai

    Elena Kalvytaitė-Vitkauskienė (sopranas)

    Jurgita Šalčiūtė (mecosopranas)

    Amelija Lapinskaitė (klarnetas)

    Beata Andriuškevičienė (fortepijonas)

    Paulė Galinienė (fortepijonas)

    Dirigentas Robertas Šervenikas

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Zapyškis -c9b1cc4adb095068b630aff65ee4ad4e.jpg

    W. A. MOZARTO „REQUIEM“ ZAPYŠKYJE

    2022.06.20

    Jau šį penktadienį, birželio 24 d., Šv. Jono Krikštytojo titulinių atlaidų Zapyškyje dieną kviečiame į nemokamą koncertą prie Senosios Zapyškio bažnyčios.
    12 val. Šventosios Mišios. Mišiose giedos Kauno valstybinis choras. Diriguos K. Jakeliūnas.
    14.30 val. W. A. Mozarto Requiem. Skiriama žuvusiems Ukrainos kare atminti.
    Atliks:
    Kauno miesto simfoninis orkestras, meno vadovas ir vyr. dirigentas K. Orbelian, vadovas A. Treikauskas,
    Kauno valstybinis choras, meno vadovas ir vyr. dirigentas R. Šervenikas,
    Solistai: Aistė Pilibavičiūtė (sopranas), Mae Hayashi (kontraltas), Imanol Laura (tenoras), Kšištof Bondarenko (bosas)
    Dirigentas – Christian Frattima
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 273216164_3150505351900727_5724197229205900631_n-59362ee8043c38882270cba06e399b2a.jpg

    KOMPOZITORIAUS BRONIAUS KUTAVIČIAUS ATMINIMUI

    2022.06.11

    Šį penktadienį, birželio 17 d. 18 val. NEMOKAMAS KONCERTAS
    Kauno Kristaus prisikėlimo bažnyčioje.
    KOMPOZITORIAUS BRONIAUS KUTAVIČIAUS ATMINIMUI
    Atlikėjai
    KAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRAS
    Vyr. dirigentas Constantine Orbelian (JAV), vadovas Algimantas Treikauskas
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
    Programoje
    Bronius Kutavičius - „Paskutinės pagonių apeigos“
    Bronius Kutavičius - „Epitafija praeinančiam laikui“
    Šiais metais vienas iškiliausių Lietuvos kompozitorių, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Bronius Kutavičius būtų minėjęs 90-mečio jubiliejų. Deja, praeitų metų rugsėjo mėnesį kūrėjas mus paliko. Siekdama prisiminti šią neeilinę muzikos pasaulio figūrą Kauno valstybinė filharmonija, bendradarbiaudama su Pažaislio muzikos festivaliu, dovanos publikai išskirtinį koncertą, kuriame skambės du monumentalūs B. Kutavičiaus kūriniai: oratorijos „Paskutinės pagonių apeigos“ ir „Epitafija praeinančiam laikui“.
    Nuo XX a. 8-ojo dešimtmečio B. Kutavičius buvo ryški Lietuvos muzikos kultūros figūra. Jo kūryba išeina toli iš grynosios muzikos ribų, apima platų kultūrinį kontekstą, atidengdama amžių glūdumoje skendinčius tautų istorijos ir priešistorės klodus, materializuodama grynuosius mitinės ir religinės sąmonės archetipus.
    Oratorija „Paskutinės pagonių apeigos“ muzikos istorijoje – vienas pirmųjų iš pačių įsimintiniausių lietuviškų opusų. Kompozitorius ją kurdamas 1978 m. net neįsivaizdavo apie tokią būsimą kūrinio sėkmę. Magiško poveikio muzikos kūrinys atspindi dramatišką dviejų religijų – pagonybės ir krikščionybės susidūrimą. Per visą oratoriją auginamas judančio erdvėje, klausytojus apsupančio choro skambesys, o kūrinį vainikuoja vargonais atliekama choralą primenanti tema.
    Simfonija-oratorija „Epitafija praeinančiam laikui“ („Epitaphium temporum pereunti“) chorui ir orkestrui sukurta 1998 m. Keturių dalių veikalas simboliškai įgarsina reikšmingiausias Vilniaus istorijos datas: Lietuvos krikštą, Vilniaus miesto ir universiteto įkūrimą, Katedros atšventinimą. Pirmoje dalyje tekstą apie kunigaikščio Gedimino sapną choras ne išdainuoja, bet dramatiškai išskanduoja. Tauri antros dalies muzika šlovina vieną seniausių Vakarų Europos universitetų. Tarp trečios ir ketvirtos dalies tekstų yra ir poeto Sigito Gedos eilės, perteikiančios sielos pokalbį su motina Vilniuje, prie televizijos bokšto ar primenančios Katedros sugrąžinimą tikintiesiems.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis

Puslapis 1 iš 3  > >>