Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2021

  • PILIBAVICIUTE AISTĖ-10b434f830128fff88f5383e8ddd5ab9.png

    MUZIKINĖ VERDENĖ SKAMBĖS ŠILUTĖJE

    2021.09.09

    Šilutės vasaros muzikos festivalis „Muzikinė Verdenė” kviečia rugsėjo 25 d. 16 val. į baigiamąjį koncertą Šilutės evangelikų liuteronų bažnyčioje.

    Dalyvauja:  KAUNO VALSTYBINIS CHORAS (meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas R. Šervenikas) ir solistė, LNOBT Operos viltimi pripažinta, AISTĖ PILIBAVIČIŪTĖ.

    Koncertinėje programoje skambės gražiausi lietuviški ir pasaulio klasikos kūriniai:

    • Juozas Gruodis – TĖVE MŪSŲ
    • Bach – Gounod – AVE MARIA / (solo Aistė PILIBAVIČIŪTĖ)
    • Wolfgang Amadeus Mozart – LAUDATE DOMINUM (solo Aistė PILIBAVIČIŪTĖ)
    • Johannes Brahms – GEISTLICHES LIED
    • Juozas Naujalis – UŽ RASEINIŲ, ANT DUBYSOS
    • Vaclovas Augustinas – ANOJ PUSĖJ DUNOJĖLIO (Solo Eglė MAČIULYTĖ)  
    • Pietro Mascagni – AVE MARIA  / (Solo Elena Kalvaitytė – VITKAUSKIENĖ)
    • Giuseppe Verdi – „VA, PENSIERO“ iš op. „Nabucco“
    • Georg Friedrich Handel – ALLELUIA
    • Stasys Šimkus – LIETUVIAIS ESAME MES GIMĘ
    • Juozas Naualis – Julius Juzeliūnas – LIETUVA BRANGI     

    KONCERTAS NEMOKAMAS, ĮĖJIMAS LAISVAS

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Svobonas Dubing-bb4e84271d80faa7172c8513bbffac5e.jpg

    LAIŠKAI SOFIJAI. XXIII E. GRIEGO IR M.K. ČIURLIONIO FESTIVALIS

    2021.09.03

    Rugsėjo 19 d., sekmadienį, 16 val. Kauno Šv. apaštalų Petro ir Povilo arkikatedroje bazilikoje - 

    XXIII kompozitorių Edvardo Griego ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos festivalis. Laiškai Sofijai. Koncertas Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 110-osioms mirties metinėms paminėti.

    „Laimė yra su mumis, o jei likimas truputį erzina ir maivosi, tai toks jau jo įprotis. Pamatysi, kaip Jis susigės, išvydęs mus drauge giedrus, besišypsančius, pakeltom galvom, šviesiom akim. Pamatysi, suminkštės, bijos, kad gal mes norim be jo malonės apsieiti. Bus Kaukazas, Paryžius, fiordai ir viskas, ko tik manoji mažoji Zoselė užsigeis. Jau matau, kaip dega šviesios Tavo Akys, ir girdžiu, kaip Tavo mintis skrieja tartum meteoras, ir jaučiu beribį džiaugsmą, ir šventai, tvirtai tikiu, kad pilkuma, skarmalota proza neįsigaus niekados į mūsų Namus.“ Tai – citata iš vieno M. K. Čiurlionio laiškų, rašytų mylimajai Sofijai Kymantaitei. Įvairialypis menininkas buvo nepaprastai talentingas ne tik muzikos ir dailės srityse. Jo talentas žėrėjo tiek rašytuose tekstuose, tiek ištartame žodyje. Minėdamas 110-ąsias M. K. Čiurlionio mirties metines, Kauno valstybinis choras kviečia pažinti talentingąjį kūrėją ne tik iš muzikinės, bet ir iš literatūrinės plotmės. Šioje programoje greta muzikinio M. K. Čiurlionio palikimo skambės jo rašyti tekstai ir šiais tekstais sukurta kitų kompozitorių muzika.

     

    Projektą finansuoja:

    LR Kultūros ministerija

    Festivalį finansuoja:
    Norvegijos Karalystės ambasada Lietuvoje
    Kauno miesto savivaldybė

    Įėjimas į renginius tik su Galimybių pasu. Renginių metu rekomenduojame dėvėti nosį ir burną dengiančias medicinines kaukes ar respiratorius ir laikytis saugaus atstumo. Asmenų, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai (karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), prašome į renginį nevykti. Organizatoriai turi teisę neįleisti lankytojų, kuriems pasireiškia minėti požymiai.

     

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • KVCH KMSO, Orbs.jpg-fd828b62f711a4010c419a3f425df5d0.png

    NAUJA V.BELLINI „PURITONŲ“ PLOKŠTELĖ

    2021.08.28

    „Kauno dienoje“ išspausdintas B. Mačienės straipsnis:
    Operos gerbėjai daugelyje pasaulio šalių jau turi galimybių klausytis naujos, Jungtinėse Amerikos Valstijose išleistos, Kauno miesto simfoninio orkestro (vyriausiasis dirigentas Constantinas Orbelianas, JAV, vadovas Algimantas Treikauskas) bei solistų ir Kauno valstybinio choro (meno vadovas ir vyr. dirigentas, prof. Petras Bingelis) įrašytos plokštelės. Ją atlikėjai dedikavo pernykštę žiemą COVID-19 infekcijos auka tapusio prof. P. Bingelio atminimui. Vieno žymiausių bel canto tipo operų kūrėjo Vincenzo Bellinio opera „I Puritani“ („The Puritans“) įrašyta ir išleista bendradarbiaujant su JAV leidybine kompanija „Delos Music“ bei tarptautinį pripažinimą pelniusia lietuvių įrašų kompanija „Baltic Mobiles Recordings“, primena ELTA. Anot orkestro vadovo A. Treikausko, tai – tikriausiai vienos gražiausių V. Bellinio operos įrašas, kuriame skamba tarptautinio operos žvaigždyno balsai. Pagrindinius vaidmenis atlieka „Grammy“ apdovanojimų nominantas tenoras Lawrence Brownlee (JAV) ir garsiausiuose pasaulio operos teatruose vaidmenis kuriantis sopranas Sarah Coburn (JAV). Operos įraše taip pat girdimas baritonas Azamatas Zheltyrguzovas iš Kazachstano. Šiame didelės apimties leidybiniame projekte dalyvavo ir solistai iš Lietuvos – mecosopranas Jovita Vaškevičiūtė, tenoras Tomas Pavilionis, bosai Tadas Girininkas ir Liudas Norvaišas. Dvi savaites dar prieš pandemiją trukusios operos įrašų sesijos metu orkestrui bei dainininkams dirigavo „Grammy“ muzikos apdovanojimų nominantas maestro Constantinas Orbelianas. Dera pabrėžti, kad tiek „Puritonai“, tiek ankstesnės Kauno miesto simfoninio orkestro įrašytos plokštelės užtikrino reikšmingą pergalę ir šio orkestro vyriausiojo dirigento kūrybinėje biografijoje, – šių metų vasarą C. Orbelianas tapo „New York City opera“ meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu. Nuo šios Manhetene 1943-iaisiais įsikūrusios amerikiečių operos kompanijos savo kelius į didžiausias pasaulio scenas pradėjo nemažai jaunų talentų, tarp kurių dabar – daugybė garsenybių, tokių, kaip Beverly Sills, Placido Domingo, Jose Carreras bei kitų.


    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Pazaisli-cefead9373eb486d76f28554934c0687.jpg

    BAIGIAMASIS PAŽAISLIO FESTIVALIO KONCERTAS - MAESTRO P. BINGELIO ATMINIMUI

    2021.08.25

    Rugpjūčio 29 d. 18 val. Pažaislio vienuolyne - baigiamasis XXVI Pažaislio muzikos festivalio koncertas, skirtas ilgamečio festivalio meno vadovo maestro Petro Bingelio atminimui, pakvies išgirsti vieną monumentaliausių šio žanro muzikos kūrinių – Giuseppe Verdi (1813–1901) „Requiem“ keturiems solistams, chorui ir simfoniniam orkestrui. Italų poeto ir novelisto Alessandro Manzoni atminimui sukurtos mišios yra vienas iš dažniausiai atliekamų chorinių kūrinių pasaulyje. „Requiem“ iki šių dienų išlieka unikaliu kompozitoriaus talento liudijimu, atspindinčiu jo draminį ir psichologinį genialumą, nesuvaržytą įprastų teatrinių apribojimų. Kompozitoriaus šlovės viršūnėje sukurtos mišios niekada neturėjo liturginės paskirties – šis didingas koncertinis kūrinys visų pirma įkūnija gyvybės ir mirties dvikovą žmogaus viduje ir Visatoje.
    Atlikėjai
    LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Solistai:
    VIDA MIKNEVIČIŪTĖ (sopranas)
    JOVITA VAŠKEVIČIŪTĖ (mecosopranas)
    EDGARAS MONTVIDAS (tenoras)
    TADAS GIRININKAS (bosas)
    Dirigentas JUOZAS DOMARKAS
    Programoje
    Giuseppe Verdi – REQUIEM
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Plunge -7a15edbe332bf299ead2d72b808a59b8.jpg

    M. OGINSKIO FESTIVALIO KONCERTAS P. BINGELIO ATMINIMUI

    2021.08.20

    Plungėje, Mykolo Oginskio rūmuose, rugpjūčio 28 d., šeštadienį, 17 val. XVI Tarptautinio Mykolo Oginskio festivalio pradedamasis koncertas, skirtas Kauno valstybinio choro įkūrėjo ir ilgamečio vadovo Maestro Petro Bingelio šviesiam atminimui.

    „Muzika kelia ir taurina dvasią, skatina ją skleistis, išlaisvina kūrybinę energiją. Kodėl savo gyvenimo turiniu ir forma pasirinkau muziką? Nes ji suteikia prasmę. Be jos gyvenimas – tik tyla ir tuštuma“- sakė Maestro Petras Bingelis.  Šiam koncertui organizatoriai pasirinko vieną gražiausių simfoninės muzikos perlų G. Verdi „Requiem“, kurį P. Bingelio vadovaujamas choras atliko daugelyje pasaulio šalių kartu su žymiausiais pasaulio simfoniniais orkestrais ir ryškiausiais solistais. Neatsitiktinai šį kūrinį diriguos jau retokai scenoje matomas senas P. Bingelio bičiulis, legendinis lietuviškosios scenos grandas,  profesorius J. Domarkas.

    Programoje:  Giuseppe Verdi „Requiem“

    Dalyvauja –  Kauno valstybinis choras (vad. Robertas Šervenikas)

    Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (vad. Modestas Pirtrėnas)

    Solistai:        Vida Miknevičiūtė (sopranas)

                          Jovita Vaškevičiūtė (mecosopranas)

                          Edgaras Montvidas (tenoras)

                          Kostas Smoriginas (bosas- baritonas )

    Dirigentas -   Juozas Domarkas

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Pazaislis-Rietavas-e12fd1dabebab574e7d122027f0dcca5.jpg

    PRANAŠYSTĖS DABARTIES LIETUVAI RIETAVO KULTŪROS CENTRE

    2021.08.14

    Vidmanto Bartulio (1954–2020) kompozicija PRANAŠYSTĖS DABARTIES LIETUVAI - jau šį penktadienį, rugpjūčio 20 d., 18 val. Rietavo kultūros centre.
    Skambės išraiškingojo aktoriaus Dainiaus Svobono interpretuojami tekstai, šmaikščiai apžvelgiantys lietuvio būdą ir jo transformacijas, įvykusias per tris paskutinius dešimtmečius, iš leidykloje „Tyto alba“ išleistos G. Kulikausko knygos „Lietuvio kodas“ ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, Vaclovo Augustino, Fausto Strolios, Algimanto Bražinsko, Laimio Vilkončiaus, Galinos Savinienės, Vidmanto Bartulio kūriniai.
    Atlikėjai
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    DAINIUS SVOBONAS (aktorius)
    Dirigentas KĘSTUTIS JAKELIŪNAS
    Įėjimas nemokamas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Palanga Bingeliui-217e4955ee5f383f164137be96d41eaa.jpg

    IN MEMORIAM PETRUI BINGELIUI PALANGOJE

    2021.08.12

    Rugpjūčio 17 d. 19 val. Palangos Švenčiausios Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčioje (Vytauto g. 51) įvyks Kauno valstybinio choro koncertas „In memoriam Petrui Bingeliui“.

    Viena ryškiausių Lietuvos muzikos asmenybių Petras Bingelis prieš penkis dešimtmečius subūrė išskirtinį profesionalų Lietuvos muzikos kolektyvą Kauno valstybinį chorą ir jam vadovavo iki paskutinių savo gyvenimo dienų. Choras šiuo koncertu dėkoja buvusiam vadovui ir pagerbia jo šviesų atminimą. 

    Aplankęs garsiausias pasaulio koncertines sales, dainavęs su žymiausiais solistais ir orkestrais diriguojant iškiliausiems dirigentams, Kauno valstybinis choras į Palangą atveža gražiausių lietuvių ir pasaulio kompozitorių kūrinių puokštę. Skambės J. Gruodžio, M.K. Čiurlionio, V. Augustino, S.Šimkaus, J. Naujalio, o taip pat G.F. Handelio, A. Bruknerio, A.Vivaldi, J.S. Bacho, Ch. Gounod, G. Verdi, G.F. Handelio kūriniai. 


    ATLIKĖJAI:

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS, meno vadovas ir vyr. dirigentas R. Šervenikas

    Solo: E. Mačiulytė, R. Jančkaitienė, E. Kalvaitytė-Vitkauskienė, J. Šalčiūtė.

    Dirigentas – KĘSTUTIS JAKELIŪNAS

    Įėjimas nemokamas

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • JONAVA. BENEDIKT.mazas.jpg-ad5b4859a5d145e3633a02d63557e678.jpg

    A. PONCHIELLI „LIETUVIAI“ JONAVOS JONINIŲ SLĖNYJE

    2021.08.03

    Rugpjūčio 8 d., 19 val., Kauno valstybinis choras kviečia į tradicinį Pažaislio muzikos festivalio koncertą Jonavos Joninių slėnyje „Operos magija“. Šiemet skambės gražiausios Amilcare Ponchielli operos „Lietuviai“ ištraukos. Sulaukusi sėkmės per premjerą Milano teatre „La Scala“ 1874 metais, vėliau ši opera buvo atlikta įvairiuose kituose Italijos miestuose, netgi Buenos Airėse ir Čikagoje.
    Kodėl Giuseppe’s Verdi amžininkas ir Giacomo Puccini mokytojas Amilcare Ponchielli sukūrė operą, pavadintą „Lietuviai“? Tai vis Adomo Mickevičiaus, kurio poema „Konradas Valenrodas“ pateko į rankas vienam iš „Riccordi“ leidyklos libretistų, nuopelnas. Įtikintas poemos grožiu ir tinkamumu operos libretui, garbusis Casa Riccordi pavedė libretą parašyti Antonio Ghislanzoni (žinomam kaip G. Verdi operos „Aidos“ libretistui), o muziką – A. Ponchielli. XIX a. italų operos kūrėjas išaukštino lietuvių tautą kaip drąsią ir didingą, kuriai tėvynės laisvė brangesnė už gyvybę.
    Tikime, kad ekspresyvi bei melodinga operos fragmentų muzikos tėkmė atsiskleis visomis spalvomis atliekama išskirtinių atlikėjų – soprano Jūratės Švedaitės ir tenoro Kristian Benedikt bei Kauno valstybinio choro ir Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro, diriguojant maestro Modestui Pitrėnui.
    Atlikėjai:
    LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Solistai:
    JŪRATĖ ŠVEDAITĖ (sopranas, Lietuva-JAV)
    KRISTIAN BENEDIKT (tenoras)
    Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS
    Koncertuose tik sėdimos vietos, galimybių pasas nereikalingas. Klausytojai uždarose erdvėse viso renginio metu privalo dėvėti nosį ir burną dengiančias medicinines kaukes ar respiratorius, atvirose erdvėse vykstančiuose renginiuose rekomenduojama dėvėti kaukes. Klausytojai visų renginių metu privalo sėdėti biliete nurodytoje vietoje. Asmenų, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai (karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), prašome į renginį nevykti. Organizatoriai turi teisę neįleisti lankytojų, kuriems pasireiškia minėti požymiai.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Resurrexit 2019-3b08a012c6a112f5e87abbe03538ed3c.jpg

    ŠIUOLAIKINĖS LIETUVIŠKOS MUZIKOS KŪRINIO PREMJERA

    2021.07.19

    „Kauno valstybinis choras intensyviai ruošiasi premjerai – klausytojų laukia didingoji Vytauto Barkausko „Prisikėlimo oratorija“. Tai vienas vėlyvųjų kompozitoriaus kūrinių, datuotas 2015 metais. Jis skirtas atlikti solistams – sopranui, altui, tenorui, bosui, simfoniniam orkestrui ir chorui. Šis pirmą kartą atliekamas kompozitoriaus kūrinys nuskambės Bažnyčių nakties sakralinės muzikos koncerte XVIII tarptautiniame Chaimo Frenkelio vilos vasaros festivalyje“, - pasakojo festivalio meno vadovas ir Kauno valstybinio choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas profesorius Robertas Šervenikas. Koncerte taip pat skambės pirmą kartą Lietuvoje atliekamas Roberto Schumanno „Requiem“.

    Premjerinis koncertas dėl karantino antri metai buvo vis nukeliamas, dabar jau aiški data – liepos 23 d., 20 val. Šiaulių Apaštalų Petro ir Pauliaus katedroje. Šį lietuvių kompozitoriaus kūrinį kartu su Kauno valstybiniu choru ruošiasi atlikti ruošiasi Kauno miesto simfoninis orkestras,  solistai Marija Arutiunova (sopranas), Gabrielė Kuzmickaitė (mecosopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Žygimantas Galinis (bosas). Sudėtingas projektas ilgokai gulėjo ant maestro Petro Bingelio darbo stalo. Premjera turėjo įvykti daugiau nei prieš metus, deja, prasidėjęs karantinas sumaišė kūrybinius planus. Kolektyvas tęsia buvusio vadovo darbus ir premjera bus ryškus indėlis į šiuolaikinės lietuvių muzikos aukso fondą.

    Prieš metus mus palikęs kūrėjas buvo viena ryškiausių XX amžiaus pabaigos Lietuvos šiuolaikinės muzikos asmenybių. Kompozitorius  turėjo savitą unikalų braižą, dar septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje  jis praturtino Lietuvos muzikos istoriją avangardinės muzikos stiliumi.  „Vytauto Barkausko kūryba yra vienas geriausių pavyzdžių, kad ideologijos praeina, o muzika lieka. Jis išliks ir bus lietuviškos muzikos sėkmės etiketė labai sudėtingu laikotarpiu“, - liudijo muzikos kritikas Mykolas Natalevičius.

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Šiauliai.jpg-5f7a956ed12b2ac4b483f1c889ba1a05.jpg

    XVIII TARPTAUTINIS CHAIMO FRENKELIO VILOS VASAROS FESTIVALIS

    2021.07.05

    Liepos 23 d., penktadienį, 20 val. Šiaulių Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus katedroje (Aušros takas 3, Šiauliai) vyks XVIII tarptautinio Chaimo Frenkelio vilos vasaros festivalio renginys – sakralinės muzikos koncertas.
    Renginys nemokamas.
    Kauno miesto simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras.
    Solistai: Marija Arutiunova (sopranas), Gabrielė Kuzmickaitė (mecosopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Žygimantas Galinis (bosas).
    Dirigentas Robertas Šervenikas.
    Koncerte skambės du didingi kūriniai: Vytauto Barkausko „Prisikėlimo oratorija“ ir Roberto Schumanno „Requiem“. „Prisikėlimo oratorija“ – vienas iš paskutiniųjų V. Barkausko kūrinių, parašytas naudojant V. Mačernio, Maironio poeziją bei liturginius tekstus. Koncerte Šiauliuose nuskambės pasaulinė šio kūrinio premjera.
    „Requiem“ – paskutinis pilnai užbaigtas R. Schumanno kūrinys, į kurį autorius sudėjo visą savo meistrystę.
    Kūrinius atliks Kauno miesto simfoninis orkestras ir Kauno valstybinis choras, diriguojamas meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Roberto Šerveniko. Solo partijas atliks Kauno valstybinio muzikinio teatro solistė Marija Arutiunova (sopranas), Kauno ir Klaipėdos muzikiniuose teatruose vaidmenis kurianti Gabrielė Kuzmickaitė (mecosopranas), vienas žinomiausių Lietuvos lyrinių tenorų Mindaugas Zimkus bei ryškiais vaidmenimis operos žanro spektakliuose publiką džiuginantis Žygimantas Galinis (bosas-baritonas).
    Visa festivalio programa skelbiama čia –
    Organizatorius – Šiaulių „Aušros“ muziejus
    Pagrindiniai rėmėjai: Šiaulių miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba
    Rėmėjai: Šiaulių bankas, „Gubernija. Nealkoholinis“, UAB „Sabalin“
    Informaciniai rėmėjai: LRT, UAB „LT ADVERT“, žiniasklaidos grupė „Etaplius“, dienraštis „Šiaulių kraštas“
    Draugas – gėlių ir dovanų salonas „Dabija“
    Festivalį įgarsina UAB „Balheidas“
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bingelis Mažas 66proc.-78e13d9df71aad0922f17796ae05d9e4.jpg

    IN MEMORIAM PETRAS BINGELIS (1943-2020)

    2021.06.29

    In memoriam Petras Bingelis (1943–2020)

     

    Liepos 4 ir 5 dienomis Kauno valstybinėje filharmonijoje vyks atsisveikinimo ceremonija su praeitų metų gruodžio 6 d. netikėtai mus palikusiu profesoriumi, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatu, Kauno valstybinio choro įkūrėju ir ilgamečiu vadovu, iškiliu visuomenės veikėju, dirigentu Petru Bingeliu.

    Didžioji P. Bingelio veiklos ir gyvenimo dalis siejosi su Kauno miestu. Baigęs Lietuvos valstybinę konservatoriją jis tapo Kauno valstybinio choro meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu. Ši veiklos sritis jam visuomet išliko prioritetine. Per daugiau nei pusšimtį metų jo vadovaujamas kolektyvas tapo visame pasaulyje pripažintu ir vertinamu choru.

    Kūrybinis P. Bingelio kelias buvo paženklintas įvairiomis veiklomis: stažuotė Felikso Mendelssohno-Bartholdy aukštojoje mokykloje, darbas Vilniaus pučiamųjų instrumentų orkestre „Trimitas“, vyrų chore „Varpas“ ir Kauno valstybiniame muzikiniame teatre. Be P. Bingelio neįsivaizduojamos Kauno, Lietuvos bei Pasaulio Lietuvių dainų šventės, kuriose jis ne tik diriguodavo – ne kartą buvo Lietuvos dainų švenčių nacionalinės komisijos pirmininku ir meno vadovu. Maestro dėka Pažaislio muzikos festivalis per dvidešimt penkerius metus tapo vienu iš prestižinių Lietuvos muzikos renginių, o jo globojamas kompozitorių Edvardo Griego ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos festivalis išaugo į solidų renginį.

    Pedagoginė veikla – viena iš esminių P. Bingelio veiklos krypčių. Darbą pradėjęs Lietuvos valstybinėje konservatorijoje jis tapo vienu iš Kauno fakulteto įsteigimo iniciatorių. Jo ir kolegų dėka Kaune atsirado aukštoji muzikos mokykla, vėliau išaugusi į Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademiją. P. Bingelis buvo Muzikos teorijos ir pedagogikos katedros profesorius, ilgą laiką vadovavo katedrai, darbavosi universiteto senate, išugdė būrį talentingų chorvedžių ir dirigentų.

    P. Bingelis buvo Kauno M. K. Čiurlionio draugijos pirmininkas, ilgametis E. Griego draugijos pirmininkas, Lietuvos muzikų sąjungos narys, Kauno miesto savivaldybės tarybos narys. Jo nuopelnai įvertinti Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija, Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino IV laipsnio ordinu, ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ Komandoro didžiuoju kryžiumi, ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ Didžiuoju kryžiumi, Šv. Lozoriaus ordino Didžiojo komandoro kryžiaus ordinu, įsimintiniausio 2004 m. Kauno menininko titulu, I laipsnio Santakos garbės ženklu, Kauno miesto garbės piliečio vardu, „Auksinės krivūlės“ riterio apdovanojimu, LR kultūros ministerijos garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.

    P. Bingelis per daugiau nei penkis dešimtmečius trukusį kūrybinį kelią dirigavo Lietuvos nacionaliniam simfoniniam, Lietuvos valstybiniam simfoniniam, Lietuvos kameriniam, Kauno miesto simfoniniam ir daugeliui kitų orkestrų. Jam vadovaujant buvo įrašyti Juozo Naujalio, Česlovo Sasnausko, Stasio Šimkaus, Aleksandro Kačanausko, Balio Dvariono, Juliaus Juzeliūno, Algimanto Bražinsko, M. K. Čiurlionio, Juozo Gruodžio ir kitų Lietuvos kompozitorių kūrinių albumai. Su Kauno valstybiniu choru P. Bingelis parengė daugiau nei 260 užsienio bei lietuvių kompozitorių stambios formos kūrinių, dovanojo publikai ne vieną pasaulinę kūrinio premjerą, o atliktų chorinių dainų repertuaras siekia bene du tūkstančius opusų. Su choru Maestro koncertavo garsiausiose Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Suomijos, Norvegijos, Kanarų salų, pietų Amerikos, Afrikos, Kinijos koncertų salėse. Jo parengtam chorui dirigavo garsiausi Lietuvos ir užsienio dirigentai, koncertuose dalyvavo ryškiausi solistai.

    Urna su velionio pelenais bus pašarvota Kauno valstybinės filharmonijos koncertų salėje, regėjusioje ne vieną Maestro meninio triumfo akimirką.

    Liepos 4 d., sekmadienį, visi, norintys pagerbti P. Bingelio atminimą ir pareikšti užuojautą jo artimiesiems, laukiami Kauno valstybinėje filharmonijoje nuo 10 iki 20 val. Nuo 15 val. pagarbą daugiau nei penkiasdešimt metų kolektyvui vadovavusiam Maestro atiduos Kauno valstybinis choras, giedodamas ilgamečio vadovo diriguotas a cappella giesmes ir atlikdamas didingąjį Wolfgango Amadeuso Mozarto Requiem, lydėjusį P. Bingelį per visą jo dirigento karjerą.

    Liepos 5 d., pirmadienį, atsisveikinti su Maestro bus galima nuo 9 iki 11 val., po to laidotuvių procesija išvyks į Kauno Šv. apaštalų Petro ir Povilo arkikatedrą baziliką, kur 12 val. bus laikomos šv. Mišios už P. Bingelio vėlę. 13 val. laidotuvių procesija pajudės į jaukias P. Bingelio gimtojo Mardasavo (Varėnos r.) kaimo kapines. Čia laidotuvių ceremonija planuojama apie 15.30 val. Norintys pagerbti velionį, prašomi tai padaryti vienu baltu gėlės žiedu.

     

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Choras balkonas maža-f6d94137245ddd49875a38596850a57b.jpg

    G. VERDI „REQUIEM“ 12-AJAME LVSO FESTIVALYJE

    2021.06.15

    Gedulo ir vilties dienos išvakarėse Kauno valstybinis choras, su milžinišku pasisekimu atlikęs G. Verdi „Requiem“ daugelyje pasaulio salių, kviečia visus, vertinančius nemarios akademinės muzikos didingumą, birželio 13-ąją apsilankyti Vidaus reikalų ministerijos kieme. Čia 12-ojo LVSO vasaros festivalio programoje rinktinės atlikėjų pajėgos, diriguojamos Gintaro Rinkevičiaus, atliks šį įspūdingą kūrinį. Prieš 145 metus Giuseppe Verdi „Requiem“ sukurtas italų rašytojo Alessandro Manzoni atminimui. Šis, tarp operos ir liturginės muzikos žanrų varijuojantis, kūrinys nuo pat pirmojo atlikimo iki šiol yra itin populiarus ir greta iškiliojo Wolfgango Amadeuso Mozarto „Requiem“ yra vienas dažniausiai atliekamų šio pobūdžio veikalų.
    G. Verdi „Requiem“ atliks išskirtinis solistų ketvertas – garsiausiuose pasaulio operos teatruose dainuojantys Vida Miknevičiūtė, Justina Gringytė, Edgaras Montvidas ir Kostas Smoriginas. Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui šį vakarą diriguos orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas, Nacionalinės premijos laureatas profesorius G. Rinkevičius.
    G. VERDI. „REQUIEM“
    Koncertas skiriamas maestro Petrui Bingeliui atminti
    G. Verdi. „Requiem“
    Vida Miknevičiūtė, sopranas
    Justina Gringytė, mecosopranas
    Edgaras Montvidas, tenoras
    Kostas Smoriginas, baritonas
    Kauno valstybinis choras (vad. Robertas Šervenikas)
    Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras
    Dirigentas Gintaras Rinkevičius
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 2021 06 05 Viktoras Gerulaitis-79149b18cb644a7a89218c2893e5d5e2.jpg

    KONCERTAS P. BINGELIUI: VERKĖ IR CHORISTAI, IR PUBLIKA

    2021.06.07

    Kauno valstybinis choras, kurį įkūrė ir 51-erius metus vadovavo P.Bingelis, šeštadienį viešai į sceną žengė po septynių mėnesių pertraukos. Koncertas Kauno valstybinėje filharmonijoje – dedikacija P.Bingeliui – buvo pirmasis choro pasirodymas po COVID-19 pandemijos antrosios bangos, gruodžio mėnesį nusinešusios ir garsaus chorvedžio gyvybę, - „Kauno dienoje“ rašo žurnalistė V. Milkova.
    „Jaudulys būna prieš kiekvieną koncertą, bet šiandien jis – visiškai kitoks. Bijome šio koncerto. Sunku emociškai – atliekami kūriniai užkabina gilias širdies kerteles. Per repeticijas nepavyko sutramdyti ašarų, tikriausiai nepavyks ir per koncertą“, – nuogąstavimais prieš žengiant į sceną pasidalino choristė Edita Karpičienė. Per koncertą ašaras braukė ne tik publika – ir kai kurie choristai. Vis dėlto jie tikino, kad balsai dėl to nesuvirpėjo. „Nugalėjo mūsų, choristų, profesionalumas. Juk kaip dainuosi, jei gumulas gerklėj įstrigęs? Visi susiėmėm ir padarėm, ką galėjom, kaip įmanoma geriau. Tai, kas vyko scenoje, buvo ne visai koncertas – tai buvo tarsi mūsų visų malda. Mus vis dar lydi maestro dvasia, tokia ta emocija ir buvo – tai buvo ir jam koncertas, ir kartu su juo“, – neslėpdamas jaudulio po koncerto kalbėjo choro bosų grupės vadovas Mindaugas Radzevičius.
     
    Į Kauno valstybinės filharmonijos sceną choras kilo lydimas naujojo meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Roberto Šerveniko. Jo sudarytoje koncerto, skirto Nacionalinės premijos laureatui, Kauno miesto garbės piliečiui P.Bingeliui, programoje skambėjo kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus maestro atminimui parašytas kūrinys „Ak, Petrai, Petrai (Postliudas)“, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio „Sanctus“, Edvardo Elgaro „Lux Aeterna“ iš „Enigmos variacijų“, Johanneso Brahmso „Geistliches Lied“, Gustavo Mahlerio „Adagietto“ iš Simfonijos Nr. 5, Simfonijos Nr. 2 („Prisikėlimo“) finalas ir kiti kūriniai. Koncertą vedė muzikologas Viktoras Gerulaitis. Sunku emociškai – atliekami kūriniai užkabina gilias širdies kerteles. G.Kuprevičiaus kūrinį ir dalį Simfonijos Nr. 2 finalo choras, scenoje ir balkone rikiavęsis išlaikant reikalaujamus atstumus, atliko a capella. „Tai yra sudėtinga ir techniškai – a capella atlikome didelės apimties kūrinius, ir dėl mūsų visų asmeninio santykio su maestro. Negaliu kalbėti už koncerto programą sudariusį meno vadovą, bet manau, kad ir „Lux Aeterna“, ir Samuelio Barberio „Agnus Dei“, ir G.Mahlerio Simfonijos Nr. 2 finalas – viskas labai tiko šiai progai. Visi šie kūriniai – apie mirtį, prisikėlimą ir gyvenimą. Kaip sakė maestro P.Bingelio artimieji, reikia kalbėti apie viltingus dalykus, nes pats mūsų vadovas buvo optimistas, niekada nenuleisdavo rankų. Prisimindami viltį, bandom jo įdiegtą optimizmo pojūtį nešti toliau“, – sakė M.Radzevičius. Dėl karantino apribojimų daugiau kaip 500 žiūrovų talpinanti Kauno valstybinės filharmonijos salė galėjo priimti tik dvigubai mažiau žiūrovų. Pasak filharmonijos vadovo Justino Krėpštos, bilietai į koncertą greitai buvo išparduoti. Salėje buvo galima matyti ir buvusius choristus, kitus muzikus, kultūros žmones. „Tai buvo ne tik gražus P.Bingelio išlydėjimo koncertas – ir naujas choro prisistatymas publikai, su nauju meno vadovu. Maestro chorą parengė atlikti aukščiausio sudėtingumo muzikos kūrinius. O su R.Šerveniku choras tobulės toliau“, – sakė J.Krėpšta. „Tai buvo ne tik emociškai labai stiprus koncertas, kuriuo išreikšta pagarba maestro. Tai – ir reikšmingas kultūros įvykis Kaune. Vienas stipriausių Lietuvos kolektyvų sugrįžo į sceną – vėl galėjome jį girdėti gyvai“, – pastebėjo koncerto klausęsis kultūros viceministras Rimantas Mikaitis. Pasak jo, šis koncertas ženklina ir miesto kultūrinio gyvenimo atsigavimo pradžią atlaisvinus karantino apribojimus.

    „Tai yra ypatingas vakaras, ypatinga jautri dedikacija maestro. Dėl kiekvieno dainininko asmeninio ryšio su maestro, ruošiantis koncertui aš visą laiką jaučiau dainininkų labai gerą, jautrią žmogišką energiją, kuri persiduoda jų balsams“, – apibūdino R.Šervenikas. Jis atkreipė dėmesį, kad didžioji dauguma koncerte skambėjusių kūrinių choro nebuvo dainuoti anksčiau. Tačiau G.Mahlerio Simfonija Nr. 2, kurios finalas skambėjo koncerte, chorui yra gerai žinomas kūrinys. „Šios simfonijos tekstas yra apie tai, kad po mirties yra prisikėlimas, yra kitas gyvenimas – ten, kažkur. Šią simfoniją Kauno valstybinis choras ne kartą yra dainavęs su įvairiais orkestrais ir įvairiose šalyse. Beje, mano pirmasis susitikimas koncerte su Kauno valstybiniu choru būtent ir buvo atliekant šią simfoniją. Tuomet, 1995 m., aš atvykau į Vilnių iš Sankt Peterburgo, kur tęsiau dirigavimo studijas. Manęs paprašė padiriguoti simfonijos bandai už scenos. Banda – tai instrumentų ansamblis, pučiamieji, mušamieji instrumentai, kurie groja užkulisyje ir jiems buvo reikalingas kitas dirigentas. Buvo keletas tos bandos išstojimų ir aš tai bandai dirigavau. Grojo Nacionalinis simfoninis orkestras, dainavo Kauno valstybinis choras, dirigavo Justus Frantz iš Vokietijos. Mes su tuo koncertu su Kauno valstybiniu choru važiavome ir į Maskvą, ir į Varšuvą, ir į Kanarų salas“, – pirmąją pažintį su choru, kuriam ėmė vadovauti prieš pora mėnesių, prisiminė dirigentas. Tėvo dienos išvakarėse dedikacija P.Bingeliui skambėjo neatsitiktinai – Kauno valstybinio choro choristai jį ir dabar kartais pavadina tėvu. „Maestro P.Bingelis mums buvo kaip tėvas, jis mus užaugino, jis viską padarė nuo nulio, šis jo nuopelnas niekaip nekvestionuojamas. Tačiau perėjimas prie kito vadovo – natūralus. Naujasis mūsų vadovas kitaip prieina prie muzikos, ir mums galbūt reikės prie to priprasti, bet mums labai pasisekė, kad būtent jis atėjo vadovauti chorui. Mes jį priėmėm ir spėjom susidraugauti“, – sakė M.Radzevičius. „Tai yra aukštos kultūros ir inteligencijos žmogus, viskas tuose žodžiuose telpa. Dėl to mums su juo lengva dirbti“, – sakė E.Karpičienė. Tai buvo ne tik emociškai labai stiprus koncertas, kuriuo išreikšta pagarba maestro. Tai – ir reikšmingas kultūros įvykis Kaune. Laukia intensyvi vasara R.Šerveniko teigimu, choro tėvu visada buvo ir liks P.Bingelis. „Aš šios vietos tikrai neužimsiu, tam tikrus dalykus galima tik per ilgą laikotarpį savo darbu, savo požiūriu, savo santykiu su žmonėmis užsitarnauti. Maestro P.Bingelis daugiau kaip 50 m. puoselėjo chorą, nuo pat jo įkūrimo, galima sakyti, iki paskutinės savo gyvenimo dienos. Tai – įspūdingas laikotarpis. Tuo, kuo buvo maestro P.Bingelis, aš niekada nebūsiu – aš būsiu kitas žmogus, kuris turės savo santykį su atlikėjais. Svarbiausia, kad choras ateitų dirbti nusiteikęs gerai ir džiaugtųsi tuo, ką daro, – sakė naujasis choro meno vadovas. – Nes mūsų darbas toli gražu nėra tai, ką koncertuose mato publika. Didžioji mūsų darbo dalis yra nematoma. Tai yra kruopščios repeticijos, kruopštus tiek keturių chormeisterių, dirbančių su atskiromis balsų grupėmis, darbas, tiek po to sujungiant viską į vieną visumą. Man atrodo, kad vadovo tikslas yra, kad kolektyvas jaustųsi galintis dainuoti, pasitikintis savimi, kad kolektyvas jaustųsi skambantis, kad būtų koncertai, būtų iki tol eito kelio tęstinumas.

    Kiek daugiau nei du mėnesius su Kauno valstybiniu choru dirbantis R.Šervenikas sakė, kad šis laikotarpis buvo labai intensyvus. „Mes spėjome išmokti daug naujo ir sujungti į bendrą skambėjimą tai, ką choras mokėsi karantino metu individualiai. Choras buvo ilgai nedainavęs kartu. Bet aš ateidavau į kiekvieną repeticiją su džiaugsmu ir mačiau, jaučiau, kaip tas tikslas, kurio mes siekiame kartu, artėja. Darbas su šiuo kolektyvu man teikia didžiulį malonumą. Tikiuosi, kad taip bus visą laiką“, – vylėsi vyriausiasis dirigentas. R.Šervenikas yra ir Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro antrasis dirigentas, jis taip pat bendradarbiauja su užsienio teatrais – diriguoja spektakliams Bavarijos valstybinėje operoje Miunchene, Ciuricho bei Oslo operos teatruose. „Su Kauno valstybiniu choru aš dirbsiu, tikiuosi, ne nuotoliniu būdu, o taip, kaip dirbu dabar – tiesiogiai. Repetuosime, ruošime naujas programas. Laukia labai intensyvi vasara, ir kitam sezonui turime daug planų. Manau, kad darbus su kitais kolektyvais, kitose šalyse man pavyks suderinti, kadangi ten viskas labai iš anksto planuojama“, – sakė Kauno valstybinio choro vadovas.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • foto Jonas Danielevicius_2018 (61 of 275)-1fa5633ef78c00e5fb48b38c24c4b4ce.jpg

    PAGALIAU - PAŽAISLIO MUZIKOS FESTIVALIO ATIDARYMAS

    2021.06.05

    XXVI Pažaislio muzikos festivalis, nepaisydamas pandeminių negandų, šiemet prasideda lydimas moto „Nauja. Klasika“. Didžiausias Lietuvoje klasikinės muzikos festivalis nuolat ieško naujų raiškos būdų, naujų erdvių, repertuaro, taip pat kviečia klausytojus susipažinti su išskirtiniais atlikėjais. Festivalio atidarymo proga birželio 18 d. pakilia dvasia alsuojančiame Pažaislio vienuolyno kiemelyje pirmą kartą Lietuvoje nuskambės Giacomo Puccini operos „Vilisės“ koncertinis atlikimas su naujuoju festivalio meno vadovu, pasaulinį pripažinimą pelniusiu tenoru Edgaru Montvidu.
    Pirmoji italų kompozitoriaus G. Puccini (1858–1924) opera „Vilisės“ (it. Le Villi) buvo parašyta 1883 m. vienaveiksmių operų konkursui, bet deramo dėmesio nesulaukė – galbūt dėl to, jog skubotai parašytas operos rankraštis buvo beveik neįskaitomas. Tačiau rėmėjų dėka „Vilisių“ premjera scenos šviesą išvydo jau po metų, 1884-aisiais. Premjeros naktį G. Puccini motina gavo tokią telegramą: „Teatras pavergtas, didžiulė sėkmė; lūkesčiai viršyti; 18 kartų iškvietė į sceną; pirmo veiksmo finalas pakartotas 3 kartus“. Opera išsiskyrė savo dramatine galia, operine melodija ir svarbiu simfoninio orkestro vaidmeniu.
    Operos pavadinimas „Vilisės“ – tai nuoroda į slavų tautų legendą apie vilises – mistinio pasaulio būtybes, panašias į graikų sirenas (šia legenda paremta ir žymiojo baleto „Žizel“ istorija). Opera prasideda Roberto ir Annos sužadėtuvėmis, kurios linksmai atšvenčiamos šeimos ir draugų apsuptyje. Tačiau po šventės Roberto priverstas išvykti į Maincą tvarkyti paveldėjimo reikalų. Anną aplanko bloga nuojauta, kad ji niekada nebepamatys savo mylimojo, bet Roberto ją nuramina – ji galinti abejoti bet kuo, tik ne jo meile. Jis pažada, kad, kai tik jis grįš, jie būtinai iškart susituoks. Tačiau kelionėje Roberto užburia vilisė ir priverčia jį pamiršti Anną. Anna laukia vasarą, rudenį, o žiemą miršta iš širdies skausmo. Tada papasakojama vilisių legenda: kai moteris miršta dėl sudaužytos širdies, vilisės priverčia šokti ją sudaužiusį mylimąjį iki mirties. Kai Roberto atgailaudamas grįžta, pasirodo Annos dvasia, supama vilisių. Roberto maldauja atleidimo, bet yra prakeikiamas kaip išdavikas. Vilisės ir Anna šoka su Roberto tol, kol jis miršta nuo išsekimo prie Annos kojų.
    Birželio 18 d. 19 val.
    Pažaislio vienuolyne
    PRADEDAMASIS KONCERTAS. Giacomo Puccini opera „VILISĖS“ (koncertinis atlikimas).
    Atlikėjai
    LIETUVOS VALSTYBINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Solistai:
    KAMILĖ BONTÉ (sopranas)
    EDGARAS MONTVIDAS (tenoras)
    VYTAUTAS JUOZAPAITIS (baritonas)
    Dirigentas
    GINTARAS RINKEVIČIUS
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Kuprevičius Viktoras-78aaa382068fe3e0b6e10c8b56c5dcf7.jpg

    IŠ VIKTORO KUPREVIČIAUS DAINŲ

    2021.05.21

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Carmina burana 4273-dc8ad68344095b9e455b6f5daeb73b6b.jpg

    KONKURSAS Į KAUNO VALSTYBINIO CHORO DAINININKŲ PAREIGAS

    2021.05.17

    Kauno valstybinė filharmonija skelbia konkursą į Kauno valstybinio choro dainininkų (tenorų, bosų, sopranų, altų balsų) pareigas.

    Reikalavimai:

    -          aukštasis universitetinis ar jam prilygintas (bakalauro kvalifikacinio laipsnio) muzikos srities išsilavinimas;

    -          geri vokaliniai duomenys;

    -          geras lietuvių kalbos ir bent vienos užsienio kalbos mokėjimas.

    Kandidatai turi pateikti šiuos dokumentus:

    -          gyvenimo aprašymą (siunčiamas e. p.);

    -          prašymą dalyvauti konkurse (pildomas vietoje);

    -          išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas (priimant į darbą);

    -          asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją (priimant į darbą).

    Gyvenimo aprašymą (CV) prašome siųsti iki 2021 m. birželio 1 d. e. p. lina@kaunofilharmonija.lt

    Konkursas į Kauno valstybinio choro dainininkų pareigas vyks 2021 m. birželio 7 d. 14 val. Kauno valstybinėje filharmonijoje. Konkursas bus vykdomas perklausos būdu. Kandidatai atlieka laisvai pasirinktą kūrinį.

    Darbo užmokestis: pareiginės algos koeficientas – nuo 4,99 iki 6,90 (pareiginės algos baziniais dydžiais, nustatytais Lietuvos Respublikos Vyriausybės, neatskaičius mokesčių), priklausomai nuo turimo profesinio darbo stažo. Galimi priedai už pasiektus rezultatus.

     

    Informacija teikiama: tel. (8 37) 201 562, e. p. lina@kaunofilharmonija.lt

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bingelis P-9a4d28fbce4cd4610621f3766c2b468c.jpg

    DEDIKACIJA MAESTRO PETRUI BINGELIUI

    2021.05.12

    Kartu su kalendorinės vasaros pradžia, Tėvo dienos išvakarėse, choras vėl kops į Kauno valstybinės filharmonijos sceną, lydimas naujai išrinkto meno vadovo ir vyriausiojo dirigento. Naujojo kolektyvo lyderio Roberto Šerveniko inicijuota programa bus skirta šviesiam Maestro Petro Bingelio, vadovavusio chorui daugiau nei 51-erius metus, atminimui. Kauno valstybinis choras šiuo koncertu pagerbs per anksti mus palikusį Maestro, dovanodamas jam ir klausytojams gražiausios chorinės muzikos puokštę: nuo kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus bendražygio atminimui parašyto kūrinio premjeros iki galingų antrosios Gustavo Mahlerio simfonijos finalo akordų. Prisiminti Maestro P. Bingelio darbus ir jo puoselėtas tiesas publikai padės iškalbusis muzikologas Viktoras Gerulaitis, o pasirinkta koncerto diena taip pat turi simbolinį kodą: choristai šviesios atminties Maestro dažnai švelniai pavadindavo „tėčiu“...
     
    DEDIKACIJA MAESTRO PETRUI BINGELIUI
    Birželio 5 d., šeštadienis, 17 val.
    Kauno valstybinėje filharmonijoje
    Atlikėjai
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Solistai:
    ELENA KALVAITYTĖ-VITKAUSKIENĖ (sopranas)
    JURGITA ŠALČIŪTĖ (mecosopranas)
    AMELIJA LAPINSKAITĖ (klarnetas)
    BEATA ANDRIUŠKEVIČIENĖ (fortepijonas)
    PAULĖ GALINIENĖ (fortepijonas)
    Koncertą veda muzikologas VIKTORAS GERULAITIS
    Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
    Programoje
    Giedrius Kuprevičius – „Ak, Petrai, Petrai (Postliudas)“
    Mikalojus Konstantinas Čiurlionis – „Sanctus“
    Edward Elgar – „Lux Aeterna“ (liet. Amžinoji šviesa) iš „Enigmos variacijų“
    Samuel Barber – „Agnus Dei“ (liet. Dievo avinėli)
    Anton Bruckner – „Os justi“ (liet. Teisybės burna)
    Johannes Brahms – „Geistliches Lied“ (liet. Sakrali daina)
    Gustav Mahler – „Adagietto“ iš Simfonijos Nr. 5
    Gustav Mahler – Simfonijos Nr. 2 („Prisikėlimo“) finalas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Montvydas-f3c96503a490dddc335aa754bed207f0.png

    PIRMĄ KARTĄ LIETUVOJE - G. PUCCINI OPERA „VILISĖS“

    2021.04.22

    Kauno valstybinis choras, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir maestro Gintaras Rinkevičius pristato premjerą – pirmą kartą Lietuvoje skambės G. Puccini operos „Vilisės“ koncertinis atlikimas su pasaulinį pripažinimą pelniusiu tenoru Edgaru Montvidu.

    Pirmoji italų kompozitoriaus Giacomo Puccini (1858–1924) opera „Vilisės“ (it. „Le Villi“) buvo parašyta 1883 m. vienaveiksmių operų konkursui, bet deramo dėmesio nesulaukė – galbūt dėl to, jog skubotai parašytas operos rankraštis buvo beveik neįskaitomas. Tačiau rėmėjų dėka „Vilisių“ premjera scenos šviesą išvydo jau po metų, 1884-aisiais. Premjeros naktį G. Puccini motina gavo tokią telegramą: „Teatras pavergtas, didžiulė sėkmė; lūkesčiai viršyti; 18 kartų iškvietė į sceną; pirmo veiksmo finalas pakartotas 3 kartus“. Opera išsiskyrė savo dramatine galia, operine melodija ir svarbiu simfoninio orkestro vaidmeniu.

    Operos pavadinimas „Vilisės“ – tai nuoroda į slavų tautų legendą apie vilises – mistinio pasaulio būtybes, panašias į graikų sirenas (šia legenda paremta ir žymiojo baleto „Žizel“ istorija). Opera prasideda Roberto ir Annos sužadėtuvėmis, kurios linksmai atšvenčiamos šeimos ir draugų apsuptyje. Tačiau po šventės Roberto priverstas išvykti į Maincą tvarkyti paveldėjimo reikalų. Anna aplanko bloga nuojauta, kad ji niekada nebepamatys savo mylimojo, bet Roberto ją nuramina – ji galinti abejoti bet kuo, tik ne jo meile. Jis pažada, kad kai tik jis grįš, jie būtinai iškart susituoks. Tačiau kelionėje Roberto užburia vilisė ir priverčia jį pamiršti Anną. Anna laukia vasarą, rudenį, o žiemą miršta iš širdies skausmo. Tada papasakojama vilisių legenda: kai moteris miršta dėl sudaužytos širdies, vilisės priverčia šokti ją sudaužiusį mylimąjį iki mirties. Kai Roberto atgailaudamas grįžta, pasirodo Annos dvasia, supama vilisių. Roberto maldauja atleidimo, bet yra prakeikiamas kaip išdavikas. Vilisės ir Anna šoka su Roberto tol, kol jis miršta nuo išsekimo prie Annos kojų.

    Šį vakarą koncertinį G. Puccini operos „Vilisės“ variantą atliks sopranas Kamilė Balabonaitė, tenoras Edgaras Montvidas, baritonas Vytautas Juozapaitis, Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis) ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, diriguojamas meno vadovo ir vyr. dirigento Gintaro Rinkevičiaus.


    COVID-19 SAUGUMO REIKALAVIMAI

    Mieli lankytojai,

    Vilniaus kongresų rūmuose maloniai prašome laikytis nustatytų saugumo reikalavimų:

    • Dėvėkite apsauginę kaukę, dengiančią nosį ir burną (viso koncerto metu ir visose rūmų patalpose);
    • Laikykitės 1 metro atstumo tarp žmonių;
    • Dezinfekuokite rankas;
    • Laikykitės kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo;
    • Likite namuose, jei karščiuojate ar turite bet kokių viršutinių kvėpavimo takų ligų simptomų.

    Savo ruožtu, užtikriname saugius atstumus tarp klausytojų sėdimų vietų.

    Prašome Jūsų sąmoningumo ir dėkojame už supratimą!

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bernstein_Mass-isv-10a07eb52795dac899544fcfb1e620e3.jpg

    TVARKOMAS P.BINGELIO KŪRYBINIS PALIKIMAS

    2021.04.14

    Maestro Petro Bingelio kabinete ant sienų buvo nemažai svarbiausių koncertų plakatų. Pradėdami tvarkyti jo kūrybinį palikimą, nutarėme juos nuskenuoti ir pateikti virtualioje erdvėje. Tikimės, kad koncertų dalyviams ir klausytojams bus malonu prisiminti šiuos nuostabius kultūros įvykius.
    Leonardo Bernstaino Mišios, Bendžamino Britenos „Karo requiem“, „Balsų simfonija“, Modesto Musorgskio „Borisas Godunovas“, tėvo Ilariono „Pasijos pagal Matą“ - tai tik nedidelis pluoštelis iš keleto tūkstančių per pusę amžiaus surengtų koncertų...
    Nuoširdžiai dėkojame M.K. Čiurlionio muziejui už suteiktą pagalbą ir Edgarui Austinskui už jo kruopštų darbą skenuojant plakatus...
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 167534316_2917581765193088_2318986626358929495_n-712e1320ec56cbb9f6a73b4669163de5.jpg

    KULTŪROS MINISTRAS SVEIKINO R. ŠERVENIKĄ

    2021.04.01

    Dirigentas, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, Kauno valstybinio choro vyriausiasis dirigentas ir meno vadovas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius Robertas Šervenikas švenčia 55-ąją gimtadienį.  Šia proga jį sveikino kauno valstybinės filharmonijos vadovai, Lietuvos Respublikos Kultūros ministras Simonas Kairys. 

    „Dirigentas R. Šervenikas puikiai pažįstamas tiek Lietuvos, tiek pasaulinei publikai. Kūrybiniame kelyje ypatingas ryšys jį sieja su lietuvių kompozitoriais. Daugybę jų kūrinių pirmą kartą atliko būtent R. Šervenikas, jis taip pat aktyviai prisideda prie lietuviškos muzikos sklaidos bei populiarinimo užsienyje. Dirigento profesinė veikla itin intensyvi ir įvairialypė, o repertuaras aprėpia plačią žanrų įvairovę: nuo operos, baleto iki simfoninės muzikos, nuo klasikos iki šiuolaikinių kūrinių. R. Šerveniko talentas, išskirtinė muzikinio stiliaus ir harmonijos pajauta pelnė dirigentui tarptautinį pripažinimą. Ypač džiugu, kad savo ilgamete patirtimi R. Šervenikas nuo šiol dalinsis su Kauno valstybiniu choru. Asmeninės sukakties proga dirigentui linkiu ir toliau puoselėti savo talentą bei meilę muzikai“, – sako kultūros ministras Simonas Kairys.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 20210329-_r209767-2333b816ea975aa39b259c07e9c032e4.jpg

    „KAUNO DIENOS“ STUDIJOJE SVEČIAVOSI ROBERTAS ŠERVENIKAS

    2021.03.30

    „Kauno dienos“ studijoje svečiavosi naujasis Kauno valstybinio choro vadovas Robertas Šervenikas. Praėjusių metų pabaigoje Anapilin iškeliavus Maestro Petrui Bingeliui, kuris Kauno valstybinį chorą įkūrė dar 1969 metais, kolektyvas kelis mėnesius neturėjo vadovo.

    Praėjusią savaitę Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento konkursą laimėjo Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, antrasis Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas, profesorius R. Šervenikas.

    „Kauno valstybinis choras turi ne tik didžiulę patirtį, kuri sukaupta per daugiau kaip penkis dešimtmečius, bet ir didžiulį potencialą bei didžiulę patirtį. Šioje veikloje matau tai, kas man yra įdomu, ką aš galiu duoti Kauno chorui ir ką choras man gali duoti“, – „Kauno dienos“ studijoje sako R. Šervenikas.

    Pokalbis su profesoriumi apie Kauno valstybinio choro tolimesnės veiklos gaires, pažintį su legendiniu violončelininku Mstislavu Rostropovičiumi, šiuolaikinių Lietuvos kompozitorių kūrybą ir nelengvą darbą pandemijos sąlygomis.

     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • robertas_servenikas foto-d.matvejevas©-dda071f819a4d1444f224f9b7483bd1a.jpg

    KAUNO VALSTYBINIAM CHORUI VADOVAUS ROBERTAS ŠERVENIKAS

    2021.03.23

    Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas perims Robertas Šervenikas

     Po įvykusio konkurso Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas perims Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, profesorius Robertas Šervenikas.

     R. Šervenikas, baigęs Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklą, įgijo chorinio, operinio ir simfoninio dirigavimo diplomus Sankt Peterburgo (Rusija) Nikolajaus Rimskio-Korsakovo vardo konservatorijoje. Tarptautinė dirigento karjera prasidėjo 1997 m., kai garsusis violončelininkas Mstislavas Rostropovičius jį pakvietė asistentu į Prancūzijoje vykstantį Eviano festivalį. Vėliau įvairiems kolektyvams R. Šervenikas dirigavo beveik visose Europos šalyse, Japonijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Brazilijoje, Izraelyje, Rusijoje ir kt.

     Nuo 2000 m. R. Šervenikas – antrasis Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas, su šiuo kolektyvu jis debiutavo 1993 m. Intensyvi jo kūrybinė veikla 2005 m. buvo įvertinta Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija. Ilgus metus R. Šervenikas vadovavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoniniam orkestrui, yra šios aukštosios mokyklos dirigavimo katedros profesorius, o nuo 2008 m. jis dešimtį metų dirbo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovu. Šiame teatre dirigentas parengė daug ryškių operų ir baletų premjerų. Tais pačiais metais prasidėjo iki šiol trunkantis R. Šerveniko bendradarbiavimas su Bavarijos (Vokietija, Miunchenas) valstybiniu operos teatru.

     2016 m. už svarų indėlį, ypatingus nuopelnus Lietuvos kultūrai ir menui, iniciatyvas, inspiruojančias bendruomenę pozityviai veiklai, asmeninę atsakomybę kuriant kultūrinę bei dvasinę aplinką R. Šervenikas apdovanotas Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos aukso garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.

     Dirigento repertuaras nuolat balansuoja tarp operos, baleto, oratorijos ir simfoninės muzikos, tačiau ypatingą vietą jame užima šiuolaikiniai kūriniai. R. Šervenikas yra pirmasis daugelio Lietuvos kompozitorių kūrinių atlikėjas, įrašęs kelias dešimtis šiuolaikinės muzikos kompaktinių plokštelių su „Naxos“, „Finlandia records“ bei kitomis įrašų kompanijomis. Dirigentas ypač vertinamas už aktyvią, įvairialypę kūrybinę raišką: lietuvių kompozitorių simfoninių kūrinių premjeras bei įtaigias, brandžias šiuolaikinės ir klasikinės muzikos interpretacijas. R. Šervenikas nuolat kviečiamas dalyvauti konkursų vertinimo komisijose, daugelį metų yra tarptautinio Tytuvėnų vasaros festivalio ir Chaimo Frenkelio festivalio Šiauliuose meno vadovas.

     Kauno valstybinė filharmonija kartu su Kauno valstybinio choro kolektyvu tiki, kad naujasis choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas tvirtai laikys kolektyvo vairą, sėkmingai tęs chorinio atlikimo meno tradicijas, per daugiau nei penkias dešimtis metų išpuoselėtas netikėtai mus palikusio Maestro Petro Bingelio.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 1181-48d950a105dc8ff3e6845036096e1a48.jpg

    ŽMOGUS, KURIS TROŠKO KURTI NEPAISYDAMAS RIZIKOS

    2021.02.10

    Kultūros žurnalo „Santara“ 2021 žiemos numeryje (177-178) išspausdintas Viktorijos Daujotytės straipsnis, skirtas Kauno valstybinio choro kūrėjo ir vadovo Petro Bingelio atminimui. Dėkojame Romualdui Norkui už pateiktą straipsnį.
    Kuo daugiau gyvenimo, tuo daugiau ir mirties.
    Mirė Maestro Petras Bingelis – ir mirtis virš Lietuvos, virš jos kultūros, muzikos, virš galingiausio ir virš mažiausio choro išskėtė juodus sparnus. Tokio garso, tokio galingo dainos įsiūbavimo virš Kauno ir Vilniaus, virš Pažaislio ir Vingio, virš Baltijos ir Medvėgalio jau nebebus. Ir virš Mardasavo, iš kur stebuklingai vis dar iškyla negirdėti balsai, labai senos lietuvių intonacijos, tokia dvasinė galybė, kurios aprėpti nebeįstengiame, bet vis dar jaučiame, kad ją turime. Petras Bingelis ir savo muzikiniu talentu, ir savo žmogišku taurumu liudijo ją esant, atsiveriant iš M. K. Čiurlionio, iš maironiškos Juozo Naujalio muzikos, iš įvairialypės dabarties. Iš muzikos prasmės, kuri buvo ir paties Maestro kelrodis. Dirigentas – taip, Vadovas, ypač tais atvejais, kai vadovauja kolektyvui, kurį pats ir sukuria. Ir kurį be paliovos kuria. Kauno Valstybinis choras, įkurtas ir pusę amžiaus kurtas Petro Bingelio, yra didis stebuklas, pajustas, įvertintas ir Europos, ir pasaulio.Dainavimas, choras, chorinė muzika, tas gilusis melodijos alsavimas, ta atvirų lūpų ir akių magija, dabar yra didžiausiame pavojuje. Pavojuje, kurio neišvengė ir Maestro Petras Bingelis. Žmogus, kuris troško kurti, dirbti nepaisydamas rizikos. Kertinis žmogus. Kertinis tautos kultūros pamatų akmuo. Vienas iš kelių, kuriuos paprastai turi kiekviena sudėtingesnio laiko atkarpa. Tas, kuris jungia laiko krantus, kad istorija, ir visų pirma kultūros istorija, išliktų vientisa, tad atpažįstama pagal savo tvariausius dvasinius požymius. Kad neatsirastų nebeįveikiamų plyšių. Kad XX a. pradžioje pagal Maironio poeziją sukurtos dainos skambėtų ir šiandien . Ir skambėtų šiuolaikiškai. Maestro Petrui Bingeliui nereikėjo specialiai siekti nei šiuolaikiškumo, nei modernumo. Jis buvo natūraliai modernus, nes stovėjo ant tvirtų savo tėvynės pamatų, nes rėmėsi į tai, kas ir jam pačiam buvo svarbiausia Žinojo, kad Dainų šventės yra prasidėjusios ne tik ant Rambyno kalno, ne tik Dainų slėnyje, bet ir gimtajame Mardasave, iš žmonių dvasios, iš pušų ošimo. Dainų švenčių Dirigentas, jis iš giliai žvelgė ir toli matė. Daina yra galybė, kuri valdo žmogaus dvasią, kelia jo galvą aukštyn, leidžia justi bendrumą su kitais. Diriguoti dainai sunku, sunku rasti jos tikrą kelią. Reikia ypatingos Galios . Maestro Petras Bingelis ją turėjo. Kaip lengvai tą Galią ir šiomis gedulo dienomis pripažįsta tos Galios palytėtieji. Skamba Giedriaus Kuprevičiaus „Postludiumas“, skirtas Petrui Bingeliui – iš giliai skamba, tikra skausmo, netekties melodija. Tik muzika taip giliai atsiliepia į muziką. Tik muzika gedėjimu pakyla virš gedėjimo. Pakyla ir pakelia, nušviesina žmonių veidus. Viltį vėl dainuoti atvira krūtine, atvirom lūpom ir akim atgauna reprezentaciniai chorai ir mokyklų dainininkai. Kultūra susidaro iš atliepinių ir atsiliepimų. Ir tylėdami, tylėdami su tylinčiais Jūsų chorais, mes atsiliepiame į Jūsų mirtį, Maestro. Atsiliepiame dėkodami už didį gyvenimą.
    Viktorija Daujotytė 2020 12 07
    Plačiau Skaityti viską Dalintis

Puslapis 1 iš 2  > >>