Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2021

  • Choras balkonas maža-f6d94137245ddd49875a38596850a57b.jpg

    G. VERDI „REQUIEM“ 12-AJAME LVSO FESTIVALYJE

    2021.06.11

    Gedulo ir vilties dienos išvakarėse Kauno valstybinis choras, su milžinišku pasisekimu atlikęs G. Verdi „Requiem“ daugelyje pasaulio salių, kviečia visus, vertinančius nemarios akademinės muzikos didingumą, birželio 13-ąją apsilankyti Vidaus reikalų ministerijos kieme. Čia 12-ojo LVSO vasaros festivalio programoje rinktinės atlikėjų pajėgos, diriguojamos Gintaro Rinkevičiaus, atliks šį įspūdingą kūrinį. Prieš 145 metus Giuseppe Verdi „Requiem“ sukurtas italų rašytojo Alessandro Manzoni atminimui. Šis, tarp operos ir liturginės muzikos žanrų varijuojantis, kūrinys nuo pat pirmojo atlikimo iki šiol yra itin populiarus ir greta iškiliojo Wolfgango Amadeuso Mozarto „Requiem“ yra vienas dažniausiai atliekamų šio pobūdžio veikalų.
    G. Verdi „Requiem“ atliks išskirtinis solistų ketvertas – garsiausiuose pasaulio operos teatruose dainuojantys Vida Miknevičiūtė, Justina Gringytė, Edgaras Montvidas ir Kostas Smoriginas. Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui šį vakarą diriguos orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas, Nacionalinės premijos laureatas profesorius G. Rinkevičius.
    G. VERDI. „REQUIEM“
    Koncertas skiriamas maestro Petrui Bingeliui atminti
    G. Verdi. „Requiem“
    Vida Miknevičiūtė, sopranas
    Justina Gringytė, mecosopranas
    Edgaras Montvidas, tenoras
    Kostas Smoriginas, baritonas
    Kauno valstybinis choras (vad. Robertas Šervenikas)
    Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras
    Dirigentas Gintaras Rinkevičius
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 2021 06 05 Viktoras Gerulaitis-79149b18cb644a7a89218c2893e5d5e2.jpg

    KONCERTAS P. BINGELIUI: VERKĖ IR CHORISTAI, IR PUBLIKA

    2021.06.07

    Kauno valstybinis choras, kurį įkūrė ir 51-erius metus vadovavo P.Bingelis, šeštadienį viešai į sceną žengė po septynių mėnesių pertraukos. Koncertas Kauno valstybinėje filharmonijoje – dedikacija P.Bingeliui – buvo pirmasis choro pasirodymas po COVID-19 pandemijos antrosios bangos, gruodžio mėnesį nusinešusios ir garsaus chorvedžio gyvybę, - „Kauno dienoje“ rašo žurnalistė V. Milkova.
    „Jaudulys būna prieš kiekvieną koncertą, bet šiandien jis – visiškai kitoks. Bijome šio koncerto. Sunku emociškai – atliekami kūriniai užkabina gilias širdies kerteles. Per repeticijas nepavyko sutramdyti ašarų, tikriausiai nepavyks ir per koncertą“, – nuogąstavimais prieš žengiant į sceną pasidalino choristė Edita Karpičienė. Per koncertą ašaras braukė ne tik publika – ir kai kurie choristai. Vis dėlto jie tikino, kad balsai dėl to nesuvirpėjo. „Nugalėjo mūsų, choristų, profesionalumas. Juk kaip dainuosi, jei gumulas gerklėj įstrigęs? Visi susiėmėm ir padarėm, ką galėjom, kaip įmanoma geriau. Tai, kas vyko scenoje, buvo ne visai koncertas – tai buvo tarsi mūsų visų malda. Mus vis dar lydi maestro dvasia, tokia ta emocija ir buvo – tai buvo ir jam koncertas, ir kartu su juo“, – neslėpdamas jaudulio po koncerto kalbėjo choro bosų grupės vadovas Mindaugas Radzevičius.
     
    Į Kauno valstybinės filharmonijos sceną choras kilo lydimas naujojo meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Roberto Šerveniko. Jo sudarytoje koncerto, skirto Nacionalinės premijos laureatui, Kauno miesto garbės piliečiui P.Bingeliui, programoje skambėjo kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus maestro atminimui parašytas kūrinys „Ak, Petrai, Petrai (Postliudas)“, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio „Sanctus“, Edvardo Elgaro „Lux Aeterna“ iš „Enigmos variacijų“, Johanneso Brahmso „Geistliches Lied“, Gustavo Mahlerio „Adagietto“ iš Simfonijos Nr. 5, Simfonijos Nr. 2 („Prisikėlimo“) finalas ir kiti kūriniai. Koncertą vedė muzikologas Viktoras Gerulaitis. Sunku emociškai – atliekami kūriniai užkabina gilias širdies kerteles. G.Kuprevičiaus kūrinį ir dalį Simfonijos Nr. 2 finalo choras, scenoje ir balkone rikiavęsis išlaikant reikalaujamus atstumus, atliko a capella. „Tai yra sudėtinga ir techniškai – a capella atlikome didelės apimties kūrinius, ir dėl mūsų visų asmeninio santykio su maestro. Negaliu kalbėti už koncerto programą sudariusį meno vadovą, bet manau, kad ir „Lux Aeterna“, ir Samuelio Barberio „Agnus Dei“, ir G.Mahlerio Simfonijos Nr. 2 finalas – viskas labai tiko šiai progai. Visi šie kūriniai – apie mirtį, prisikėlimą ir gyvenimą. Kaip sakė maestro P.Bingelio artimieji, reikia kalbėti apie viltingus dalykus, nes pats mūsų vadovas buvo optimistas, niekada nenuleisdavo rankų. Prisimindami viltį, bandom jo įdiegtą optimizmo pojūtį nešti toliau“, – sakė M.Radzevičius. Dėl karantino apribojimų daugiau kaip 500 žiūrovų talpinanti Kauno valstybinės filharmonijos salė galėjo priimti tik dvigubai mažiau žiūrovų. Pasak filharmonijos vadovo Justino Krėpštos, bilietai į koncertą greitai buvo išparduoti. Salėje buvo galima matyti ir buvusius choristus, kitus muzikus, kultūros žmones. „Tai buvo ne tik gražus P.Bingelio išlydėjimo koncertas – ir naujas choro prisistatymas publikai, su nauju meno vadovu. Maestro chorą parengė atlikti aukščiausio sudėtingumo muzikos kūrinius. O su R.Šerveniku choras tobulės toliau“, – sakė J.Krėpšta. „Tai buvo ne tik emociškai labai stiprus koncertas, kuriuo išreikšta pagarba maestro. Tai – ir reikšmingas kultūros įvykis Kaune. Vienas stipriausių Lietuvos kolektyvų sugrįžo į sceną – vėl galėjome jį girdėti gyvai“, – pastebėjo koncerto klausęsis kultūros viceministras Rimantas Mikaitis. Pasak jo, šis koncertas ženklina ir miesto kultūrinio gyvenimo atsigavimo pradžią atlaisvinus karantino apribojimus.

    „Tai yra ypatingas vakaras, ypatinga jautri dedikacija maestro. Dėl kiekvieno dainininko asmeninio ryšio su maestro, ruošiantis koncertui aš visą laiką jaučiau dainininkų labai gerą, jautrią žmogišką energiją, kuri persiduoda jų balsams“, – apibūdino R.Šervenikas. Jis atkreipė dėmesį, kad didžioji dauguma koncerte skambėjusių kūrinių choro nebuvo dainuoti anksčiau. Tačiau G.Mahlerio Simfonija Nr. 2, kurios finalas skambėjo koncerte, chorui yra gerai žinomas kūrinys. „Šios simfonijos tekstas yra apie tai, kad po mirties yra prisikėlimas, yra kitas gyvenimas – ten, kažkur. Šią simfoniją Kauno valstybinis choras ne kartą yra dainavęs su įvairiais orkestrais ir įvairiose šalyse. Beje, mano pirmasis susitikimas koncerte su Kauno valstybiniu choru būtent ir buvo atliekant šią simfoniją. Tuomet, 1995 m., aš atvykau į Vilnių iš Sankt Peterburgo, kur tęsiau dirigavimo studijas. Manęs paprašė padiriguoti simfonijos bandai už scenos. Banda – tai instrumentų ansamblis, pučiamieji, mušamieji instrumentai, kurie groja užkulisyje ir jiems buvo reikalingas kitas dirigentas. Buvo keletas tos bandos išstojimų ir aš tai bandai dirigavau. Grojo Nacionalinis simfoninis orkestras, dainavo Kauno valstybinis choras, dirigavo Justus Frantz iš Vokietijos. Mes su tuo koncertu su Kauno valstybiniu choru važiavome ir į Maskvą, ir į Varšuvą, ir į Kanarų salas“, – pirmąją pažintį su choru, kuriam ėmė vadovauti prieš pora mėnesių, prisiminė dirigentas. Tėvo dienos išvakarėse dedikacija P.Bingeliui skambėjo neatsitiktinai – Kauno valstybinio choro choristai jį ir dabar kartais pavadina tėvu. „Maestro P.Bingelis mums buvo kaip tėvas, jis mus užaugino, jis viską padarė nuo nulio, šis jo nuopelnas niekaip nekvestionuojamas. Tačiau perėjimas prie kito vadovo – natūralus. Naujasis mūsų vadovas kitaip prieina prie muzikos, ir mums galbūt reikės prie to priprasti, bet mums labai pasisekė, kad būtent jis atėjo vadovauti chorui. Mes jį priėmėm ir spėjom susidraugauti“, – sakė M.Radzevičius. „Tai yra aukštos kultūros ir inteligencijos žmogus, viskas tuose žodžiuose telpa. Dėl to mums su juo lengva dirbti“, – sakė E.Karpičienė. Tai buvo ne tik emociškai labai stiprus koncertas, kuriuo išreikšta pagarba maestro. Tai – ir reikšmingas kultūros įvykis Kaune. Laukia intensyvi vasara R.Šerveniko teigimu, choro tėvu visada buvo ir liks P.Bingelis. „Aš šios vietos tikrai neužimsiu, tam tikrus dalykus galima tik per ilgą laikotarpį savo darbu, savo požiūriu, savo santykiu su žmonėmis užsitarnauti. Maestro P.Bingelis daugiau kaip 50 m. puoselėjo chorą, nuo pat jo įkūrimo, galima sakyti, iki paskutinės savo gyvenimo dienos. Tai – įspūdingas laikotarpis. Tuo, kuo buvo maestro P.Bingelis, aš niekada nebūsiu – aš būsiu kitas žmogus, kuris turės savo santykį su atlikėjais. Svarbiausia, kad choras ateitų dirbti nusiteikęs gerai ir džiaugtųsi tuo, ką daro, – sakė naujasis choro meno vadovas. – Nes mūsų darbas toli gražu nėra tai, ką koncertuose mato publika. Didžioji mūsų darbo dalis yra nematoma. Tai yra kruopščios repeticijos, kruopštus tiek keturių chormeisterių, dirbančių su atskiromis balsų grupėmis, darbas, tiek po to sujungiant viską į vieną visumą. Man atrodo, kad vadovo tikslas yra, kad kolektyvas jaustųsi galintis dainuoti, pasitikintis savimi, kad kolektyvas jaustųsi skambantis, kad būtų koncertai, būtų iki tol eito kelio tęstinumas.

    Kiek daugiau nei du mėnesius su Kauno valstybiniu choru dirbantis R.Šervenikas sakė, kad šis laikotarpis buvo labai intensyvus. „Mes spėjome išmokti daug naujo ir sujungti į bendrą skambėjimą tai, ką choras mokėsi karantino metu individualiai. Choras buvo ilgai nedainavęs kartu. Bet aš ateidavau į kiekvieną repeticiją su džiaugsmu ir mačiau, jaučiau, kaip tas tikslas, kurio mes siekiame kartu, artėja. Darbas su šiuo kolektyvu man teikia didžiulį malonumą. Tikiuosi, kad taip bus visą laiką“, – vylėsi vyriausiasis dirigentas. R.Šervenikas yra ir Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro antrasis dirigentas, jis taip pat bendradarbiauja su užsienio teatrais – diriguoja spektakliams Bavarijos valstybinėje operoje Miunchene, Ciuricho bei Oslo operos teatruose. „Su Kauno valstybiniu choru aš dirbsiu, tikiuosi, ne nuotoliniu būdu, o taip, kaip dirbu dabar – tiesiogiai. Repetuosime, ruošime naujas programas. Laukia labai intensyvi vasara, ir kitam sezonui turime daug planų. Manau, kad darbus su kitais kolektyvais, kitose šalyse man pavyks suderinti, kadangi ten viskas labai iš anksto planuojama“, – sakė Kauno valstybinio choro vadovas.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • foto Jonas Danielevicius_2018 (61 of 275)-1fa5633ef78c00e5fb48b38c24c4b4ce.jpg

    PAGALIAU - PAŽAISLIO MUZIKOS FESTIVALIO ATIDARYMAS

    2021.06.05

    XXVI Pažaislio muzikos festivalis, nepaisydamas pandeminių negandų, šiemet prasideda lydimas moto „Nauja. Klasika“. Didžiausias Lietuvoje klasikinės muzikos festivalis nuolat ieško naujų raiškos būdų, naujų erdvių, repertuaro, taip pat kviečia klausytojus susipažinti su išskirtiniais atlikėjais. Festivalio atidarymo proga birželio 18 d. pakilia dvasia alsuojančiame Pažaislio vienuolyno kiemelyje pirmą kartą Lietuvoje nuskambės Giacomo Puccini operos „Vilisės“ koncertinis atlikimas su naujuoju festivalio meno vadovu, pasaulinį pripažinimą pelniusiu tenoru Edgaru Montvidu.
    Pirmoji italų kompozitoriaus G. Puccini (1858–1924) opera „Vilisės“ (it. Le Villi) buvo parašyta 1883 m. vienaveiksmių operų konkursui, bet deramo dėmesio nesulaukė – galbūt dėl to, jog skubotai parašytas operos rankraštis buvo beveik neįskaitomas. Tačiau rėmėjų dėka „Vilisių“ premjera scenos šviesą išvydo jau po metų, 1884-aisiais. Premjeros naktį G. Puccini motina gavo tokią telegramą: „Teatras pavergtas, didžiulė sėkmė; lūkesčiai viršyti; 18 kartų iškvietė į sceną; pirmo veiksmo finalas pakartotas 3 kartus“. Opera išsiskyrė savo dramatine galia, operine melodija ir svarbiu simfoninio orkestro vaidmeniu.
    Operos pavadinimas „Vilisės“ – tai nuoroda į slavų tautų legendą apie vilises – mistinio pasaulio būtybes, panašias į graikų sirenas (šia legenda paremta ir žymiojo baleto „Žizel“ istorija). Opera prasideda Roberto ir Annos sužadėtuvėmis, kurios linksmai atšvenčiamos šeimos ir draugų apsuptyje. Tačiau po šventės Roberto priverstas išvykti į Maincą tvarkyti paveldėjimo reikalų. Anną aplanko bloga nuojauta, kad ji niekada nebepamatys savo mylimojo, bet Roberto ją nuramina – ji galinti abejoti bet kuo, tik ne jo meile. Jis pažada, kad, kai tik jis grįš, jie būtinai iškart susituoks. Tačiau kelionėje Roberto užburia vilisė ir priverčia jį pamiršti Anną. Anna laukia vasarą, rudenį, o žiemą miršta iš širdies skausmo. Tada papasakojama vilisių legenda: kai moteris miršta dėl sudaužytos širdies, vilisės priverčia šokti ją sudaužiusį mylimąjį iki mirties. Kai Roberto atgailaudamas grįžta, pasirodo Annos dvasia, supama vilisių. Roberto maldauja atleidimo, bet yra prakeikiamas kaip išdavikas. Vilisės ir Anna šoka su Roberto tol, kol jis miršta nuo išsekimo prie Annos kojų.
    Birželio 18 d. 19 val.
    Pažaislio vienuolyne
    PRADEDAMASIS KONCERTAS. Giacomo Puccini opera „VILISĖS“ (koncertinis atlikimas).
    Atlikėjai
    LIETUVOS VALSTYBINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Solistai:
    KAMILĖ BONTÉ (sopranas)
    EDGARAS MONTVIDAS (tenoras)
    VYTAUTAS JUOZAPAITIS (baritonas)
    Dirigentas
    GINTARAS RINKEVIČIUS
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Kuprevičius Viktoras-78aaa382068fe3e0b6e10c8b56c5dcf7.jpg

    IŠ VIKTORO KUPREVIČIAUS DAINŲ

    2021.05.21

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Carmina burana 4273-dc8ad68344095b9e455b6f5daeb73b6b.jpg

    KONKURSAS Į KAUNO VALSTYBINIO CHORO DAINININKŲ PAREIGAS

    2021.05.17

    Kauno valstybinė filharmonija skelbia konkursą į Kauno valstybinio choro dainininkų (tenorų, bosų, sopranų, altų balsų) pareigas.

    Reikalavimai:

    -          aukštasis universitetinis ar jam prilygintas (bakalauro kvalifikacinio laipsnio) muzikos srities išsilavinimas;

    -          geri vokaliniai duomenys;

    -          geras lietuvių kalbos ir bent vienos užsienio kalbos mokėjimas.

    Kandidatai turi pateikti šiuos dokumentus:

    -          gyvenimo aprašymą (siunčiamas e. p.);

    -          prašymą dalyvauti konkurse (pildomas vietoje);

    -          išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas (priimant į darbą);

    -          asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją (priimant į darbą).

    Gyvenimo aprašymą (CV) prašome siųsti iki 2021 m. birželio 1 d. e. p. lina@kaunofilharmonija.lt

    Konkursas į Kauno valstybinio choro dainininkų pareigas vyks 2021 m. birželio 7 d. 14 val. Kauno valstybinėje filharmonijoje. Konkursas bus vykdomas perklausos būdu. Kandidatai atlieka laisvai pasirinktą kūrinį.

    Darbo užmokestis: pareiginės algos koeficientas – nuo 4,99 iki 6,90 (pareiginės algos baziniais dydžiais, nustatytais Lietuvos Respublikos Vyriausybės, neatskaičius mokesčių), priklausomai nuo turimo profesinio darbo stažo. Galimi priedai už pasiektus rezultatus.

     

    Informacija teikiama: tel. (8 37) 201 562, e. p. lina@kaunofilharmonija.lt

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bingelis P-9a4d28fbce4cd4610621f3766c2b468c.jpg

    DEDIKACIJA MAESTRO PETRUI BINGELIUI

    2021.05.12

    Kartu su kalendorinės vasaros pradžia, Tėvo dienos išvakarėse, choras vėl kops į Kauno valstybinės filharmonijos sceną, lydimas naujai išrinkto meno vadovo ir vyriausiojo dirigento. Naujojo kolektyvo lyderio Roberto Šerveniko inicijuota programa bus skirta šviesiam Maestro Petro Bingelio, vadovavusio chorui daugiau nei 51-erius metus, atminimui. Kauno valstybinis choras šiuo koncertu pagerbs per anksti mus palikusį Maestro, dovanodamas jam ir klausytojams gražiausios chorinės muzikos puokštę: nuo kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus bendražygio atminimui parašyto kūrinio premjeros iki galingų antrosios Gustavo Mahlerio simfonijos finalo akordų. Prisiminti Maestro P. Bingelio darbus ir jo puoselėtas tiesas publikai padės iškalbusis muzikologas Viktoras Gerulaitis, o pasirinkta koncerto diena taip pat turi simbolinį kodą: choristai šviesios atminties Maestro dažnai švelniai pavadindavo „tėčiu“...
     
    DEDIKACIJA MAESTRO PETRUI BINGELIUI
    Birželio 5 d., šeštadienis, 17 val.
    Kauno valstybinėje filharmonijoje
    Atlikėjai
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas
    Solistai:
    ELENA KALVAITYTĖ-VITKAUSKIENĖ (sopranas)
    JURGITA ŠALČIŪTĖ (mecosopranas)
    AMELIJA LAPINSKAITĖ (klarnetas)
    BEATA ANDRIUŠKEVIČIENĖ (fortepijonas)
    PAULĖ GALINIENĖ (fortepijonas)
    Koncertą veda muzikologas VIKTORAS GERULAITIS
    Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
    Programoje
    Giedrius Kuprevičius – „Ak, Petrai, Petrai (Postliudas)“
    Mikalojus Konstantinas Čiurlionis – „Sanctus“
    Edward Elgar – „Lux Aeterna“ (liet. Amžinoji šviesa) iš „Enigmos variacijų“
    Samuel Barber – „Agnus Dei“ (liet. Dievo avinėli)
    Anton Bruckner – „Os justi“ (liet. Teisybės burna)
    Johannes Brahms – „Geistliches Lied“ (liet. Sakrali daina)
    Gustav Mahler – „Adagietto“ iš Simfonijos Nr. 5
    Gustav Mahler – Simfonijos Nr. 2 („Prisikėlimo“) finalas
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Montvydas-f3c96503a490dddc335aa754bed207f0.png

    PIRMĄ KARTĄ LIETUVOJE - G. PUCCINI OPERA „VILISĖS“

    2021.04.22

    Kauno valstybinis choras, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir maestro Gintaras Rinkevičius pristato premjerą – pirmą kartą Lietuvoje skambės G. Puccini operos „Vilisės“ koncertinis atlikimas su pasaulinį pripažinimą pelniusiu tenoru Edgaru Montvidu.

    Pirmoji italų kompozitoriaus Giacomo Puccini (1858–1924) opera „Vilisės“ (it. „Le Villi“) buvo parašyta 1883 m. vienaveiksmių operų konkursui, bet deramo dėmesio nesulaukė – galbūt dėl to, jog skubotai parašytas operos rankraštis buvo beveik neįskaitomas. Tačiau rėmėjų dėka „Vilisių“ premjera scenos šviesą išvydo jau po metų, 1884-aisiais. Premjeros naktį G. Puccini motina gavo tokią telegramą: „Teatras pavergtas, didžiulė sėkmė; lūkesčiai viršyti; 18 kartų iškvietė į sceną; pirmo veiksmo finalas pakartotas 3 kartus“. Opera išsiskyrė savo dramatine galia, operine melodija ir svarbiu simfoninio orkestro vaidmeniu.

    Operos pavadinimas „Vilisės“ – tai nuoroda į slavų tautų legendą apie vilises – mistinio pasaulio būtybes, panašias į graikų sirenas (šia legenda paremta ir žymiojo baleto „Žizel“ istorija). Opera prasideda Roberto ir Annos sužadėtuvėmis, kurios linksmai atšvenčiamos šeimos ir draugų apsuptyje. Tačiau po šventės Roberto priverstas išvykti į Maincą tvarkyti paveldėjimo reikalų. Anna aplanko bloga nuojauta, kad ji niekada nebepamatys savo mylimojo, bet Roberto ją nuramina – ji galinti abejoti bet kuo, tik ne jo meile. Jis pažada, kad kai tik jis grįš, jie būtinai iškart susituoks. Tačiau kelionėje Roberto užburia vilisė ir priverčia jį pamiršti Anną. Anna laukia vasarą, rudenį, o žiemą miršta iš širdies skausmo. Tada papasakojama vilisių legenda: kai moteris miršta dėl sudaužytos širdies, vilisės priverčia šokti ją sudaužiusį mylimąjį iki mirties. Kai Roberto atgailaudamas grįžta, pasirodo Annos dvasia, supama vilisių. Roberto maldauja atleidimo, bet yra prakeikiamas kaip išdavikas. Vilisės ir Anna šoka su Roberto tol, kol jis miršta nuo išsekimo prie Annos kojų.

    Šį vakarą koncertinį G. Puccini operos „Vilisės“ variantą atliks sopranas Kamilė Balabonaitė, tenoras Edgaras Montvidas, baritonas Vytautas Juozapaitis, Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis) ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, diriguojamas meno vadovo ir vyr. dirigento Gintaro Rinkevičiaus.


    COVID-19 SAUGUMO REIKALAVIMAI

    Mieli lankytojai,

    Vilniaus kongresų rūmuose maloniai prašome laikytis nustatytų saugumo reikalavimų:

    • Dėvėkite apsauginę kaukę, dengiančią nosį ir burną (viso koncerto metu ir visose rūmų patalpose);
    • Laikykitės 1 metro atstumo tarp žmonių;
    • Dezinfekuokite rankas;
    • Laikykitės kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo;
    • Likite namuose, jei karščiuojate ar turite bet kokių viršutinių kvėpavimo takų ligų simptomų.

    Savo ruožtu, užtikriname saugius atstumus tarp klausytojų sėdimų vietų.

    Prašome Jūsų sąmoningumo ir dėkojame už supratimą!

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bernstein_Mass-isv-10a07eb52795dac899544fcfb1e620e3.jpg

    TVARKOMAS P.BINGELIO KŪRYBINIS PALIKIMAS

    2021.04.14

    Maestro Petro Bingelio kabinete ant sienų buvo nemažai svarbiausių koncertų plakatų. Pradėdami tvarkyti jo kūrybinį palikimą, nutarėme juos nuskenuoti ir pateikti virtualioje erdvėje. Tikimės, kad koncertų dalyviams ir klausytojams bus malonu prisiminti šiuos nuostabius kultūros įvykius.
    Leonardo Bernstaino Mišios, Bendžamino Britenos „Karo requiem“, „Balsų simfonija“, Modesto Musorgskio „Borisas Godunovas“, tėvo Ilariono „Pasijos pagal Matą“ - tai tik nedidelis pluoštelis iš keleto tūkstančių per pusę amžiaus surengtų koncertų...
    Nuoširdžiai dėkojame M.K. Čiurlionio muziejui už suteiktą pagalbą ir Edgarui Austinskui už jo kruopštų darbą skenuojant plakatus...
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 167534316_2917581765193088_2318986626358929495_n-712e1320ec56cbb9f6a73b4669163de5.jpg

    KULTŪROS MINISTRAS SVEIKINO R. ŠERVENIKĄ

    2021.04.01

    Dirigentas, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, Kauno valstybinio choro vyriausiasis dirigentas ir meno vadovas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius Robertas Šervenikas švenčia 55-ąją gimtadienį.  Šia proga jį sveikino kauno valstybinės filharmonijos vadovai, Lietuvos Respublikos Kultūros ministras Simonas Kairys. 

    „Dirigentas R. Šervenikas puikiai pažįstamas tiek Lietuvos, tiek pasaulinei publikai. Kūrybiniame kelyje ypatingas ryšys jį sieja su lietuvių kompozitoriais. Daugybę jų kūrinių pirmą kartą atliko būtent R. Šervenikas, jis taip pat aktyviai prisideda prie lietuviškos muzikos sklaidos bei populiarinimo užsienyje. Dirigento profesinė veikla itin intensyvi ir įvairialypė, o repertuaras aprėpia plačią žanrų įvairovę: nuo operos, baleto iki simfoninės muzikos, nuo klasikos iki šiuolaikinių kūrinių. R. Šerveniko talentas, išskirtinė muzikinio stiliaus ir harmonijos pajauta pelnė dirigentui tarptautinį pripažinimą. Ypač džiugu, kad savo ilgamete patirtimi R. Šervenikas nuo šiol dalinsis su Kauno valstybiniu choru. Asmeninės sukakties proga dirigentui linkiu ir toliau puoselėti savo talentą bei meilę muzikai“, – sako kultūros ministras Simonas Kairys.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 20210329-_r209767-2333b816ea975aa39b259c07e9c032e4.jpg

    „KAUNO DIENOS“ STUDIJOJE SVEČIAVOSI ROBERTAS ŠERVENIKAS

    2021.03.30

    „Kauno dienos“ studijoje svečiavosi naujasis Kauno valstybinio choro vadovas Robertas Šervenikas. Praėjusių metų pabaigoje Anapilin iškeliavus Maestro Petrui Bingeliui, kuris Kauno valstybinį chorą įkūrė dar 1969 metais, kolektyvas kelis mėnesius neturėjo vadovo.

    Praėjusią savaitę Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento konkursą laimėjo Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, antrasis Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas, profesorius R. Šervenikas.

    „Kauno valstybinis choras turi ne tik didžiulę patirtį, kuri sukaupta per daugiau kaip penkis dešimtmečius, bet ir didžiulį potencialą bei didžiulę patirtį. Šioje veikloje matau tai, kas man yra įdomu, ką aš galiu duoti Kauno chorui ir ką choras man gali duoti“, – „Kauno dienos“ studijoje sako R. Šervenikas.

    Pokalbis su profesoriumi apie Kauno valstybinio choro tolimesnės veiklos gaires, pažintį su legendiniu violončelininku Mstislavu Rostropovičiumi, šiuolaikinių Lietuvos kompozitorių kūrybą ir nelengvą darbą pandemijos sąlygomis.

     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • robertas_servenikas foto-d.matvejevas©-dda071f819a4d1444f224f9b7483bd1a.jpg

    KAUNO VALSTYBINIAM CHORUI VADOVAUS ROBERTAS ŠERVENIKAS

    2021.03.23

    Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas perims Robertas Šervenikas

     Po įvykusio konkurso Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas perims Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, profesorius Robertas Šervenikas.

     R. Šervenikas, baigęs Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklą, įgijo chorinio, operinio ir simfoninio dirigavimo diplomus Sankt Peterburgo (Rusija) Nikolajaus Rimskio-Korsakovo vardo konservatorijoje. Tarptautinė dirigento karjera prasidėjo 1997 m., kai garsusis violončelininkas Mstislavas Rostropovičius jį pakvietė asistentu į Prancūzijoje vykstantį Eviano festivalį. Vėliau įvairiems kolektyvams R. Šervenikas dirigavo beveik visose Europos šalyse, Japonijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Brazilijoje, Izraelyje, Rusijoje ir kt.

     Nuo 2000 m. R. Šervenikas – antrasis Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas, su šiuo kolektyvu jis debiutavo 1993 m. Intensyvi jo kūrybinė veikla 2005 m. buvo įvertinta Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija. Ilgus metus R. Šervenikas vadovavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoniniam orkestrui, yra šios aukštosios mokyklos dirigavimo katedros profesorius, o nuo 2008 m. jis dešimtį metų dirbo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovu. Šiame teatre dirigentas parengė daug ryškių operų ir baletų premjerų. Tais pačiais metais prasidėjo iki šiol trunkantis R. Šerveniko bendradarbiavimas su Bavarijos (Vokietija, Miunchenas) valstybiniu operos teatru.

     2016 m. už svarų indėlį, ypatingus nuopelnus Lietuvos kultūrai ir menui, iniciatyvas, inspiruojančias bendruomenę pozityviai veiklai, asmeninę atsakomybę kuriant kultūrinę bei dvasinę aplinką R. Šervenikas apdovanotas Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos aukso garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.

     Dirigento repertuaras nuolat balansuoja tarp operos, baleto, oratorijos ir simfoninės muzikos, tačiau ypatingą vietą jame užima šiuolaikiniai kūriniai. R. Šervenikas yra pirmasis daugelio Lietuvos kompozitorių kūrinių atlikėjas, įrašęs kelias dešimtis šiuolaikinės muzikos kompaktinių plokštelių su „Naxos“, „Finlandia records“ bei kitomis įrašų kompanijomis. Dirigentas ypač vertinamas už aktyvią, įvairialypę kūrybinę raišką: lietuvių kompozitorių simfoninių kūrinių premjeras bei įtaigias, brandžias šiuolaikinės ir klasikinės muzikos interpretacijas. R. Šervenikas nuolat kviečiamas dalyvauti konkursų vertinimo komisijose, daugelį metų yra tarptautinio Tytuvėnų vasaros festivalio ir Chaimo Frenkelio festivalio Šiauliuose meno vadovas.

     Kauno valstybinė filharmonija kartu su Kauno valstybinio choro kolektyvu tiki, kad naujasis choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas tvirtai laikys kolektyvo vairą, sėkmingai tęs chorinio atlikimo meno tradicijas, per daugiau nei penkias dešimtis metų išpuoselėtas netikėtai mus palikusio Maestro Petro Bingelio.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 1181-48d950a105dc8ff3e6845036096e1a48.jpg

    ŽMOGUS, KURIS TROŠKO KURTI NEPAISYDAMAS RIZIKOS

    2021.02.10

    Kultūros žurnalo „Santara“ 2021 žiemos numeryje (177-178) išspausdintas Viktorijos Daujotytės straipsnis, skirtas Kauno valstybinio choro kūrėjo ir vadovo Petro Bingelio atminimui. Dėkojame Romualdui Norkui už pateiktą straipsnį.
    Kuo daugiau gyvenimo, tuo daugiau ir mirties.
    Mirė Maestro Petras Bingelis – ir mirtis virš Lietuvos, virš jos kultūros, muzikos, virš galingiausio ir virš mažiausio choro išskėtė juodus sparnus. Tokio garso, tokio galingo dainos įsiūbavimo virš Kauno ir Vilniaus, virš Pažaislio ir Vingio, virš Baltijos ir Medvėgalio jau nebebus. Ir virš Mardasavo, iš kur stebuklingai vis dar iškyla negirdėti balsai, labai senos lietuvių intonacijos, tokia dvasinė galybė, kurios aprėpti nebeįstengiame, bet vis dar jaučiame, kad ją turime. Petras Bingelis ir savo muzikiniu talentu, ir savo žmogišku taurumu liudijo ją esant, atsiveriant iš M. K. Čiurlionio, iš maironiškos Juozo Naujalio muzikos, iš įvairialypės dabarties. Iš muzikos prasmės, kuri buvo ir paties Maestro kelrodis. Dirigentas – taip, Vadovas, ypač tais atvejais, kai vadovauja kolektyvui, kurį pats ir sukuria. Ir kurį be paliovos kuria. Kauno Valstybinis choras, įkurtas ir pusę amžiaus kurtas Petro Bingelio, yra didis stebuklas, pajustas, įvertintas ir Europos, ir pasaulio.Dainavimas, choras, chorinė muzika, tas gilusis melodijos alsavimas, ta atvirų lūpų ir akių magija, dabar yra didžiausiame pavojuje. Pavojuje, kurio neišvengė ir Maestro Petras Bingelis. Žmogus, kuris troško kurti, dirbti nepaisydamas rizikos. Kertinis žmogus. Kertinis tautos kultūros pamatų akmuo. Vienas iš kelių, kuriuos paprastai turi kiekviena sudėtingesnio laiko atkarpa. Tas, kuris jungia laiko krantus, kad istorija, ir visų pirma kultūros istorija, išliktų vientisa, tad atpažįstama pagal savo tvariausius dvasinius požymius. Kad neatsirastų nebeįveikiamų plyšių. Kad XX a. pradžioje pagal Maironio poeziją sukurtos dainos skambėtų ir šiandien . Ir skambėtų šiuolaikiškai. Maestro Petrui Bingeliui nereikėjo specialiai siekti nei šiuolaikiškumo, nei modernumo. Jis buvo natūraliai modernus, nes stovėjo ant tvirtų savo tėvynės pamatų, nes rėmėsi į tai, kas ir jam pačiam buvo svarbiausia Žinojo, kad Dainų šventės yra prasidėjusios ne tik ant Rambyno kalno, ne tik Dainų slėnyje, bet ir gimtajame Mardasave, iš žmonių dvasios, iš pušų ošimo. Dainų švenčių Dirigentas, jis iš giliai žvelgė ir toli matė. Daina yra galybė, kuri valdo žmogaus dvasią, kelia jo galvą aukštyn, leidžia justi bendrumą su kitais. Diriguoti dainai sunku, sunku rasti jos tikrą kelią. Reikia ypatingos Galios . Maestro Petras Bingelis ją turėjo. Kaip lengvai tą Galią ir šiomis gedulo dienomis pripažįsta tos Galios palytėtieji. Skamba Giedriaus Kuprevičiaus „Postludiumas“, skirtas Petrui Bingeliui – iš giliai skamba, tikra skausmo, netekties melodija. Tik muzika taip giliai atsiliepia į muziką. Tik muzika gedėjimu pakyla virš gedėjimo. Pakyla ir pakelia, nušviesina žmonių veidus. Viltį vėl dainuoti atvira krūtine, atvirom lūpom ir akim atgauna reprezentaciniai chorai ir mokyklų dainininkai. Kultūra susidaro iš atliepinių ir atsiliepimų. Ir tylėdami, tylėdami su tylinčiais Jūsų chorais, mes atsiliepiame į Jūsų mirtį, Maestro. Atsiliepiame dėkodami už didį gyvenimą.
    Viktorija Daujotytė 2020 12 07
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 143419232_4202103616485533_5710911259573576221_n-c8c0449964dbd74228b127bb481d7a38.png

    KAUNO VALSTYBINĖ FILHARMONIJA IEŠKO MAESTRO PETRO BINGELIO DARBŲ TĘSĖJO

    2021.01.28

    Kauno valstybinė filharmonija ieško Maestro Petro Bingelio darbų tęsėjo

     Kiekvieną rytą Lietuvos radijas pradeda iškilmingai – eterio bangomis skamba Vinco Kudirkos „Tautiška giesmė“. Darnus, pakilus choro giedojimas kas rytą kelia Lietuvą naujiems darbams, naujiems iššūkiams, ragindamas tautiečius nepamiršti savojo identiteto. Šis tautiškumo dvasios šauklys – prieš daugiau nei penkias dešimtis metų Kauno mieste gimęs vienas profesionaliausių Lietuvos muzikinių kolektyvų – Kauno valstybinis choras. 1969 m. spalio 23 d. veiklą pradėjusiam kolektyvui nuo pat subūrimo vadovavo iškilus dirigentas, Lietuvos Respublikos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, aktyvus visuomenės veikėjas, Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos profesorius, Kauno miesto garbės pilietis Petras Bingelis. Pelnęs daugelį garbingų vardų ir apdovanojimų, tvirta ranka jis vedė kolektyvą pirmyn per visą jo gyvavimo laiką, o tai, kad Kauno valstybinis choras gerai žinomas ne tik Lietuvos, bet ir viso pasaulio muzikų tarpe, didžiąja dalimi yra šio entuziastingo vadovo nuopelnas.

    Besibaigiant 2020-iesiems Maestro Petras Bingelis iškeliavo amžinybėn. Choro kolektyvas amžiams išsaugos ilgamečio vadovo atminimą, įprasmindamas jį tiek kasdienėje veikloje, tiek naujų gairių paieškose. Nepaisant neįprastų, pandemijos apribotų darbo sąlygų, Kauno valstybinis choras toliau repetuoja ir planuoja ateities projektus. Žvelgdama į ateities perspektyvas, Kauno valstybinė filharmonija ieško šviesios atminties Maestro Petro Bingelio darbų tęsėjo ir skelbia konkursą Kauno valstybinio choro vyriausiojo dirigento pareigoms užimti.

    Profesionaliame mišriame chore dainuoja 80 dainininkų, dauguma jų yra baigę akademinio vokalo studijas aukštosiose muzikos mokyklose. Išskirtine garso kokybe ir itin plačia dinamine raiškos skale pasižyminčio choro repertuare – daugiau negu 250 didelės apimties vokalinių-instrumentinių kūrinių iš pasaulinės muzikos klasikos lobyno. Nuolatos bendradarbiaujantis su žymiausiais scenos profesionalais, viso pasaulio prestižinėse koncertų salėse koncertuojantis kolektyvas pelnytai laikomas vienu profesionaliausių Europos chorų, besispecializuojančių stambios formos sceninių žanrų atlikime.

    Konkurso sąlygos ir tikslesnė informacija skelbiama Kauno valstybinės filharmonijos interneto puslapyje http://kaunofilharmonija.lt/karjera/.

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bartulis Vidmantas-2d422b576042658cfbe85cd962bcf131.jpg

    V. BARTULIS „PRANAŠYSTĖS DABARTIES LIETUVAI“ - INTERNETE

    2021.01.18

    Sausio 31 d., sekmadienį, 18 val. ONLINE RENGINYS: 

    VIDMANTAS BARTULIS (1954-2020) - PRANAŠYSTĖS DABARTIES LIETUVAI

    Įsigiję bilietą TIKETA.LT puslapyje, į savo el. paštą gausite vaizdo transliacijos nuorodą. Ją taip pat galėsite rasti savo TIKETA.LT paskyroje. Vaizdo peržiūrą galėsite aktyvuoti bet kuriuo jums patogiu metu iki vaizdo transliacijos pabaigos 2021-01-31 d. Aktyvavus peržiūrą turėsite 24 val. per kurias galėsite peržiūrėti vaizdo įrašą tiek kartų, kiek norėsite.

    https://www.tiketa.lt/LT/online__vidmantas_bartulis_1954%E2%80%932020_%E2%80%93_pranasystes_dabarties_lietuvai_24714

    Didžiulį publikos pripažinimą pelnę kompozitoriaus Vidmanto Bartulio koncertiniai projektai „Taip, Donelaiti!“ ir „Taip niekas tavęs nemylės“ pagaliau sulaukė tęsinio. Deja, kompozitoriui iškeliavus anapilin, šis tęsinys – paskutinė tokių koncertinių projektų serijos grandis.

    Kviečiame išgirsti Kauno valstybinės filharmonijos scenoje pristatytą premjerą, skirtą Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui paminėti – V. Bartulio „Pranašystės dabarties Lietuvai“. Šiame koncerte, skambant Kauno valstybinio choro atliekamai V. Bartulio ir kitų Lietuvos kompozitorių muzikai, liejasi išraiškingojo aktoriaus Dainiaus Svobono interpretuojami tekstai, šmaikščiai apžvelgiantys lietuvio būdą ir jo transformacijas, įvykusias per tris paskutinius dešimtmečius. Chorui diriguoja neseniai mus palikęs kolektyvo įkūrėjas, šviesaus atminimo Maestro Petras Bingelis.

    Projektą finansavo Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.

    ATLIKĖJAI:

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • KVCH 35 metis-7c7094e37f8d45b9004e654e27dfc643.jpeg

    ALGIMANTUI MIŠEIKIUI - 80

    2021.01.17

    Ilgamečiam Kauno valstybinio choro dirigentui Algimantui Mišeikiui sausio 18 d. sukanka 80 metų.Šio gražaus jubiliejaus proga Kauno valstybinis choras ir visas Kauno valstybinės filharmonijos kolektyvas sveikina gerbiamą dirigentą, linki ilgų kūrybingų metų, žvalios nuotaikos ir geros sveikatos.
    Algimantas Mišeikis Kauno valstybiniam chorui dirigavo beveik keturis dešimtmečius, nuo 1971 iki 2010 metų. Choro meno vadovui ir vyr. dirigentui Petrui Bingeliui padėjo parengti daug sudėtingų programų koncertams Lietuvoje ir užsienyje. Dirigavo programas, skirtas kompozitorių Juozo Gruodžio, Stasio Šimkaus, Juozo Tallat-Kelpšos, Juozo Žilevičiaus, Kazimiero Viktoro Banaičio gimimo šimtmečiams pažymėti Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje ir minėtų kompozitorių gimtinėse, taip pat chorui dirigavo ir kitomis progomis Lietuvoje bei užsienyje. 1993 m. Granados (Ispanija) kongresų rūmuose dirigavo specialią kalėdinę programą. Jam buvo suteiktas nusipelniusio artisto garbės vardas.
    Ilgiausių metų, gerbiamas Maestro...
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • DSC1853.jpg-efc39d77d3aeb20acde272ff30cf5c9f.jpg

    MAESTRO GIMTADIENIS

    2021.01.03

    Kauno valstybinė filharmonija pusę šimtmečio buvo jo antrieji namai... Kauno valstybinis choras buvo jo gyvenimo projektas - prasidėjęs nuo kolektyvo kūrimo, pirmojo koncerto Šakiuose iki didžiųjų scenų Paryžiuje, Romoje, Buenos Airėse, Makao... Pirmą kartą Maestro gimtadienį choras sutinka be jo humoro, reiklaus ir griežto žodžio ir atlaidaus supratingumo - choras yra balsas, o balsas yra jautriausias ir trapiausias muzikos instrumentas...

    Jis visada stengdavosi kur nors išvažiuoti per gimtadienį, kad nebūtų iškilmingų sveikinimų, pompastiškų balių, gerbėjų ir garbintojų minios... Ir visada buvo ištikimas savo gyvenimo keliui - klasikinei muzikai, kurioje visada atsirasdavo vietos ir naujausiems lietuvių kompozitorių darbams, ir lietuviškai klasikai,  ir paprastoms lietuviškoms dainoms. Ilgus dešimtmečius jis vadovavo ir dirigavo Lietuvos dainų šventėms, kurių priekyje stovėjo ir Kauno valstybinis choras... Liūdnas gimtadienis...

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Dubingiai 2019 Svobonas Bingelis-2e06230283ee5e599ae6e6d4978c6551.jpg

    V. BARTULIO „PRANAŠYSTĖS DABARTIES LIETUVAI“ - INTERNETE

    2020.12.18

    Kviečiame pasiklausyti paskutinės vieno žymiausių šiuolaikinių Lietuvos kompozitorių Vidmanto Bartulio (1954–2020) kompozicijos – „Pranašystės dabarties Lietuvai“.
    Atlieka:
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS, diriguoja choro meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis (1943–2020),
    ir aktorius Dainius Svobonas.
    Įsigiję bilietą, į savo el. paštą gausite vaizdo transliacijos nuorodą. Ją taip pat galėsite rasti savo TIKETA paskyroje. Vaizdo peržiūrą galėsite aktyvuoti bet kuriuo jums patogiu metu iki vaizdo transliacijos pabaigos. Aktyvavę peržiūrą, turėsite 24 val. per kurias galėsite peržiūrėti vaizdo įrašą tiek kartų, kiek norėsite.
     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis