Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2013

  • www.kvch.lt composer Zigaitis-9962a02c49a07f0dd8419436c8ebc21b.jpg

    LIETUVOS MUZIKOS IR TEATRO AKADEMIJOJE – VAKARAS IŠKILIAM MUZIKUI ATMINTI

    2013.11.21

    Lapkričio 23 d. 17 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyks kompozitoriaus Rimvydo Žigaičio 80-osioms gimimo metinėms skirtas renginys.

    Atminimo vakare dalyvaus Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis) ir Kazlų Rūdos Rimvydo Žigaičio menų mokyklos moksleiviai.

    „Nepaisant to, kad didžiąją gyvenimo dalį R. Žigaitis skyrė organizaciniam darbui, kitų kūrybos ir talento sklaidai, jo paties kūrybos kraityje – per du šimtus įvairių žanrų kūrinių. Neatsitiktinai ir šio vakaro meninę programą parengė ilgametis R. Žigaičio bendražygis Petras Bingelis, kurio vadovaujamas Kauno choras atliks gražiausius kompozitoriaus chorinės muzikos opusus. Simboliška, kad vakare muzikuos ir R. Žigaičio vardą nešiojančios Kazlų Rūdos menų mokyklos moksleiviai, taip pat bus rodoma archyvinė video medžiaga, priminsianti didžių žmonių išėjimu paženklintą praėjusią epochą, kurioje gyvenę sukūrė tai, ką turime ir tęsiame šiandien. Nepaisant žvėriško šiandienos gyvenimo tempo, kuomet sunku rasti laiko šalia esantiems, drįstame prašyti atrasti laiko išėjusiajam – pabūti kartu ir prisiminti žmogų, visą save atidavusį tam, ką mylėjo labiausiai – žmonėms“ – kalbėjo Lietuvos muzikų sąjungos prezidentė A. Žigaitytė-Nekrošienė.

    1957 m. baigęs Maskvos P. Čaikovskio valstybinę konservatoriją, R. Žigaitis 1957–1961 m. dėstė Vilniaus J. Tallat-Kelpšos aukštesniojoje muzikos mokykloje ir Vilniaus M. K. Čiurlionio meno mokykloje, kurioje taip pat buvo Muzikos teorijos skyriaus vedėjas. 1961–1963 m. Vilniaus pedagoginio instituto Muzikos katedros vyr. dėstytojas, 1962–1963 m. Muzikos teorijos katedros vedėjas. Nuo 1969 iki 2001 m. – Lietuvos valstybinės konservatorijos (nuo 1992 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademija) teorinių disciplinų vyr. dėstytojas, nuo 1979 m. – docentas, 1986–1988 m. – einantis profesoriaus pareigas ir Kompozicijos katedros vedėjas, nuo 1988 m. – Muzikos teorijos katedros profesorius.

    „Gyvenimas gražus paprastumu, tačiau tas paprastumas – tai ne vien tai, kas gražu, šventiška. Dramatizmas irgi suteikia gyvenimui gražumo. O dramatiškų situacijų mano gyvenime buvo labai daug, tad jeigu viską sudėliotume į vieną paveikslą, net nežinau, kuri pusė nusvertų – šventiški ar dramatiški atvejai. Tačiau atmintyje išlieka tik gražūs įspūdžiai – tikrai matau ir jaučiu, kad gyvenimas nugyventas ne veltui“ – savo 75-tojo jubiliejaus išvakarėse kalbėjo R. Žigaitis.

    1963–1986 m. R. Žigaitis buvo Lietuvos valstybinės filharmonijos meno vadovas (1975–1978 m. ir direktorius). Nuo 1995 m. iki mirties Rimvydas Žigaitis vadovavo Lietuvos muzikų sąjungai – buvo jos prezidentas.

    Įėjimas laisvas.

    Renginį organizuoja Lietuvos muzikų sąjunga, Lietuvos kompozitorių sąjunga, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Kauno valstybinė filharmonija.
     
    LMS inf
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • get85cf-fa87674b70adaaa86f4071eddc8c3af4.jpg

    M. K. ČIURLIONIO IR MAIRONIO IDEALAI – KONCERTE „LIETUVA BRANGI“

    2013.09.13

    Maironio ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio vardai apsigyvena kiekvieno lietuvio atmintyje jau nuo mokyklos suolo. Anksti sužinome, kad Lietuvos kultūroje – jie patys svariausi, reikšmingiausi, nes pirmieji. Kertiniai stulpai, į kuriuos tvirtai atsirėmė ne tik besikuriantis lietuviškos poezijos, muzikos ir dailės pasaulis, ne tik bundanti lietuvio savimonė, bet ir po šimtmečio priespaudos atsikurianti Lietuvos valstybė.
     
    Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras dar prieš XXV koncertų sezono atidarymą kviečia į ypatingą koncertą. Šviesiam Maironio ir M.K. Čiurlionio atminimui ir jų išaukštintai Lietuvai skirtą simfoninį koncertą „Lietuva brangi“ klausytojams orkestras padovanos kartu su Kauno valstybiniu choru (vadovas Petras Bingelis). Koncertai vyks rugsėjo 21 d., šeštadienį, 17 val. Kauno filharmonijoje ir rugsėjo 22 d., sekmadienį, 19 val. Vilniaus kongresų rūmuose. Diriguos Nacionalinės premijos laureatas, Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Gintaras Rinkevičius. Maironio eiles skaitys aktorius Rimantas Bagdzevičius.
     
    Sunku patikėti, kad meilė Tėvynei gali išeiti iš mados, tapti beverte, tuščia patetika. Jei kažkam, Maironio žodžiais kalbant, ji nebeuždega krūtinės, gal vertėtų atsiversti šio dainiaus lyrikos tomelį ar pasklaidyti Čiurlionio biografiją, jo laiškus, pavartyti dailės kūrinių albumą, o gal vienumoje tylų vakarą pasiklausyti jo „Miško“ ar „Jūros“ slėpiningų balsų? Arba ateiti į koncertą, kuriame gyvai skambės žodžiai ir melodijos, kartų kartas mokę jausti ir suprasti, jog pavienis gyvenimas, net ir genijaus – tiktai blyksnis bekraštėje pašvaistėje, tik nykstantis dūmas, o tautos gyvastis, mūsų visų gyvenimų, siekių ir meilės dėka, išlieka istorijoje ir keletą tūkstančių metų.

    Abu menininkai pranoko savo laiką ir pačius save: Maironis ne tik Vinco Mykolaičio Putino ar Sąjūdžio kartoms, bet ir dabartiniam tautinės tapatybės ieškančiam jaunimui yra daugiau negu poetas. Ne visada madingas, grakštus, korektiškas, dažnai sarkastiškas, nusivylęs, sentimentalus, bet visada atidus ir jautrus tautos istorijai, kalbai, žmogaus dvasiai. Ne knyginis, o atminties poetas, kaip yra pastebėjęs jo plunksnos brolis Marcelijus Martinaitis. Maironio posmai, keliaudami iš lūpų į lūpas, iš širdies į širdį, virto lietuvių poezijos etalonu, tautos himnais, liaudies dainomis, kurių žodžiai išvien su melodija dažnam iki šiol sukelia jaudulio šiurpuliukus, išspaudžia neklusnią ašarą. Į koncertą atvykę klausytojai išgirs tokius chorinius Marionio kūrinius kaip „Jaunimo giesmė“, „Vasaros naktys“, „Už Raseinių, ant Dubysos“, „Užmigo žemė“, „Lietuva brangi“, „Kur bėga Šešupė“.
     
    M. K. Čiurlionis – galbūt gryniausias mūsų kultūroje kūrybinės sielos ir polėkio genijus, vienas pačių didžiausių, originaliausių, įžvalgiausių žmogaus dvasios žinovų. Čiurlionis, laikomas kertiniu akmeniu profesionalios lietuviškos muzikos istorijoje, dėl savo idėjų ir atradimų polifonijoje gretinamas su Frederiku Šopenu, Johanu Štrausu, Aleksandru Skriabinu. Vos pusę žingsnelio žengti iki pasaulinio garso kompozitoriaus šlovės jaunystėje jam sutrukdė nesulaikomai prabudęs dailininko talentas ir vaizduotė, kurių dėka gimė ir įsikūnijo unikali muzikos ir dailės sintezė. Koncerte skambės M. K. Čiurlionio simfoninė poema ,,Miške‘‘, kantata mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui „De Profundis“ bei "Sanctus“.
     
    LVSO inf
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Sion festival_www.kvch.lt-0222fd2a17474bfa4de09bc26762243e.jpg

    SMUIKININKŲ MEKOJE – OVACIJOS KAUNO CHORISTAMS

    2013.08.30

    Įveikęs keturis tūkstančius kilometrų, Kauno valstybinis choras ir jo vadovas Petras Bingelis kelioms dienoms tapo mūsų šalies muzikinės kultūros ambasadoriumi Šveicarijoje, kur debiutavo Valė kantono sostinėje – Sione nuo 1964 m. rengiamame tarptautiniame Siono muzikos festivalyje.
     
    Smuiko ir balso susitikimas
     
    Gotikiniu viduramžių pilių ir katedrų grožiu kerintis Sionas ne veltui tituluojamas smuiko muzikos ir šio instrumento virtuozų sostine. Tarptautinio Siono muzikos festivalio įkūrėjas – garsus keletą metų Sione gyvenęs ir dirbęs vengrų smuikininkas – Tiboras Varga.
     
    Siono festivalis, iš pradžių išimtinai kamerinės muzikos renginys, ilgainiui ėmė burti didesnius simfoninius orkestrus, imtasi rengti smuikininkų konkursus, sutraukiančius į Šveicariją muzikus iš viso pasaulio.
     
    Šiais metais rengiamo jau 49-ojo festivalio meno vadovas, iškili muzikos pasaulio asmenybė – rusų smuikininkas Pavelas Vernikovas, ne tik puoselėjantis savo pirmtakų tradicijas, bet ir ieškantis naujų atspalvių bei sąskambių, dalyvius ir klausytojus pakvietė atskleisti muzikos formų įvairovę, išgyventi jaudinantį ir prasmingą smuiko ir balso susitikimą.
     
    „Šiųmečio festivalio programos koncepcija ir buvo viena priežasčių, kodėl į smuiko sostinę ir smuikininkų Meką pakviestas choras iš Kauno, XVI–XVI a. sandūroje iškilusioje Siono katedroje atlikęs Maskvos ir Rusijos patriarcho vikaro, metropolito Ilariono (Alfejevo) oratoriją – „Pasijos pagal Matą“, – paaiškino Rimantas Klevečka.
     
    Drauge su choru Siono festivalyje muzikavo Lietuvos kamerinis orkestras, žymi gruzinų kilmės Maskvos Didžiojo teatro solistė Svetlana Kasyan, kiti atlikėjai.
     
    Rusijos patriarcho padėka
     
    Ruošdamas festivalio programą, meno vadovas P. Vernikovas metropolitui Ilarionui pasakė: „Orkestrų kūriniui atlikti tai rasime, bet koks galėtų būti choras?“ Tąkart dvasininkas ir kompozitorius Ilarionas nesusimąstė: „Chorą aš žinau“, – jis galvoje turėjo Kauno valstybinio choro kolektyvą.
     
    Ir nors šiųmečio festivalio biudžetas buvo itin kuklus, kauniečių choristų kelionės finansavimu rūpinosi pats Rusijos patriarcho vikaras, nė nesvarstęs kitos galimybės. „Bet juk chorų pasaulyje daugybė“, – stebėjosi ir drauge džiaugėsi Kauno valstybinio choro dainininkai, kuriems po koncerto atiteko patys šilčiausi publikos aplodismentai ir metropolito padėka.
     
    „Su tokio lygio atlikėjais koncertuoju pirmą kartą“, – po pasirodymo Kauno valstybinio choro vadovui P. Bingeliui kalbėjo metropolitas Ilarionas, – noriu jums išsakyti didžiulį dėkingumą ir pagarbą“.
     
    Lietuvos kamerinio orkestro direktorius Egidijus Mikšys taip pat girdėjo šiuos žodžius, kuriuos tik patvirtino: „Tokio lygio chorų Europoje yra labai nedaug, todėl nors ir džiaugiuosi lietuvių sėkme, nesistebiu. Šis kūrinys parašytas faktiškai chorui, orkestras jį tik palydi. Beje, Siono katedroje labai gera akustika.“
     
    Nepamirštama premjera
     
    Rusų dvasininkas ir kompozitorius Ilarionas Kauno valstybinį chorą išgirdo, kai 2012 m. gegužės 13 d. Vilniaus kongresų rūmuose nuskambėjo oratorijos „Pasijos pagal Matą“ premjera, kuriai tąkart dirigavo Gintaras Rinkevičius. Įspūdingas vokalinis-instrumentinis opusas, kurį nepriekaištingai atliko Kauno valstybinis choras, sulaukė neįprastos sėkmės ir pelnė Lietuvos publikos pripažinimą.
     
    Koncerto klausęsis oratorijos autorius – metropolitas Ilarionas įsidėmėjo kauniečių kolektyvą, kurį ir pakvietė į Siono katedrą, o pats stojo prie dirigento pulto.
     
    „Pasijos pagal Matą“ – netikėta ir kartu meistriška Vakarų bažnytinės muzikos tradicijų bei stačiatikių (Rytų) bažnyčios liturgijos sintezė, kurioje lyg senoje ikonoje muzikos garsais tapomos biblinių personažų istorijos, švyti dieviškumo ir šventumo slėpiniai. Oratorija žavėjo festivalio klausytojus, pasak kurių, šioje muzikoje atsiveria paties kompozitoriaus širdis, o kūrinio sėkmės paslaptis glūdi muzikinės kalbos universalume, paprastume ir kartu išskirtinėje jos poveikio galioje.
     
    Kauno valstybinio choro kolektyvui tai buvo nepamirštamas ir drauge įpareigojantis pasirodymas. Ir nors kiekvienam koncertui choristai atiduoda visas jėgas, šįkart jaudino naujas ir išties neeilinis dirigentas – Maskvos ir Rusijos aukščiausio rango dvasininkas. „Iš kiekvieno jo judesio sklido sakralumas, – įspūdžiais pasidalijo choristas Saulius Mažulis, – susikaupęs, ramus, apgalvojęs kiekvieną mostą, niekaip nepamirši, kad diriguoja dvasiškis.“
     
    Siono festivalyje per vieną savaitę pasirodė iškiliausi Lietuvos kolektyvai, tačiau nė vienas dėmesio iš Lietuvos ambasados nesulaukė. „O juk paklausę koncerto, po jo diplomatai galėtų nuveikti tiek, kiek galbūt per 30 metų nepadarysi“, – stebėjosi Kauno valstybinio choro vadovas P. Bingelis.
     
     
    Sugrįžęs į Lietuvą choras intensyviai koncertuos Lietuvos scenose. Netrukus klausytojus choristai pakvies į Vilniaus kongresų rūmus, kuriuose su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru atliks „The Queen Symphony“, Lietuvos filharmonijų sales, kur su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojant Olivier Grangeanui pristatys E. Elgaro odę „Muzikos kūrėjai“.
     
    Enrika Striogaitė
     „Kauno diena“, Nr. 200
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Imants Resnis conductor-931a14543720982fc1143f8d7beaa98d.jpg

    VIEN TIK VERDI KAUNO SIMFONINIO ORKESTRO IR KAUNO VALSTYBINIO CHORO VILNIUJE

    2013.04.18

    2013-ieji muzikos pasaulyje itin reikšmingi – šiais metais minime tokių korifėjų kaip Richardas Wagneris gimimo 200-ąsias, Benjamino Britteno, René Leibowitzo ar Witoldo Lutoslawskio gimimo 100-ąsias metines. Šiemet pagerbiame ir legendinį italų operų kūrėją Giuseppe Verdi gimimo 200-ųjų metinių proga. Giuseppe’s Verdi gimimo 200-ųjų metinių minėjimas vyks jau šį šeštadienį, balandžio 20 d. 19 val. Nacionalinės filharmonijos scenoje. „Vivat Verdi!“ – taip pavadintas šiam muzikui skirtas vakaras. Vakaro programoje išgirsime svarbiausių ir žinomiausių Verdi operų – „Aida“, „Don Karlas“, „Likimo galia“, „Makbetas“, „Nabukas“, „Trubadūras“, „Traviata“, „Sicilijos mišparai“, bei liturginės kompozicijos „Stabat Mater“ ištraukas.
     
    Verdi muzikos perlų vėrinį klausytojams dovanos Imanto Resnio diriguojamas Kauno miesto simfonininis orkestras ir Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis), kurio repertuare, pasak dirigento P. Bingelio, italų operos genijaus muzika yra nelyginant vizitinė kolektyvo kortelė. Rusų dirigento Aleksandro Vedernikovo kvietimu choras šių metų kovo pradžioje Danijoje atliko programą, skirtą Verdi atminimui, Odensės klausytojai išgirdo „Messa da Requiem“.
     
    Melomanų pasaulyje tur būt nerasime žmogaus nieko nežinančio apie Verdi muziką. Daugelis šią bel canto  žavesio kupiną muziką išgirdę tuoj pat ją įsimena ir pamėgsta. O ar žinote, kad biografų teigimu, Verdi tam tikra prasme buvo savamokslis? Jo žinios apsiribojo paauglystėje lankyta muzikos mokykla. Jis pats buvo išmokęs skambinti spinetu, vėliau privačiai ėmė kompozicijos, kontrapunkto ir harmonijos pamokas, studijavo tokių kompozitorių kaip Corelli, Bachas, Haydnas, Mozartas partitūras, vargonavo Le Ronkolės bažnyčioje, dažnai lankė operą ir koncertus. O profesinio-akademinio muzikos išsilavinimo Verdi neįgijo. Kai 1832 m. laikė stojamuosius egzaminus į Milano konservatoriją, nebuvo priimtas dėl „talento stokos“!
     
    Tačiau pasaulio muzikos istorijai šis italų kompozitorius reikšmingas kaip trijų dešimčių operų kūrėjas. Nemaža jo scenos veikalų įsitvirtino pasaulio operos teatrų repertuare ir yra bene dažniausiai atliekami. UNESCO šio iškilaus kompozitoriaus jubiliejų įtraukė į  2013 m. minėtinų sukakčių sąrašą. Taigi, minėkime ir švęskime kartu – „Vivat Verdi!“
     
    LNF inf.
     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Photo by E. Katinas www.kvch.lt-17a4c3124847f0b73ce49b8b87b357b2.jpg

    PETRO BINGELIO JUBILIEJUI – KAUNO VALSTYBINIO CHORO PREMJERA

    2013.03.27

    Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyr. dirigento Petro Bingelio 70-mečio jubiliejus klasikinės muzikos mylėtojams dosniai pažėrė iki šiol Lietuvoje negirdėtų, didelės apimties muzikinių kūrinių premjerų.
     
    Gegužės 2 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje, gegužės 4 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje Kauno valstybinis choras atliks programą, kurios klausantis bus galima keliauti pasaulinės muzikos istorijos puslapiais iš šimtmečio į šimtmetį.
     
    „Parinkdami kūrinius koncerto programai, turėjome tikslą pakviesti savo klausytojus į savotišką muzikinę kelionę, tartum nutiesti tiltą, jungiantį skirtingas muzikos istorijos epochas“, - kalbėjo P. Bingelis.
     
    Koncertuose skambės XVIII-XIX amžių sandūroje kūrusio austrų kompozitoriaus Josepho Haydno sakralinės muzikos šedevras - „Missa in tempore belli“, XX a. rusų muzikos metro - Igor Stravinskij „Kantata“ moterų balsams bei šiandien kuriančio lietuvių autoriaus – Broniaus Kutavičiaus „Dzūkiškos variacijos“, kurios pasirinktos pabrėžiant tai, jog maestro P. Bingelio talentą, jautrumą ir meilę muzikai ugdė bei brandino gimtoji - Dainavos šalis.
     
    „Missa in tempore belli“ („Karo laiko mišias“) J. Haydnas parašė 1796 m. Eizenštate, Austrijai aktyviai angažuojantis į karinę kampaniją, lydėjusią visą Europą išjudinusius Didžiosios Prancūzų revoliucijos įvykius. „Mišios“ – vienos iš keturiolikos didžiojo Vienos klasiko, pasižymėjusio giliu religingumu ir kiekvienos partitūros rankraštį baigdavusio įrašu „Tegul bus pagarbintas Dievas“, sukurtų Mišių kompozicijų. Kūrinio premjera įvyko 1796 m. gruodžio 26 d., Vienoje, pijorų vienuolijos Švč. Mergelės Marijos bažnyčioje. Kartkartėmis kūrinys įvardinamas kaip „Paukenmesse“ („Litaurų mišios“) dėl timpanų panaudojimo orkestruotėje ir teigiama, jog pagrindinis kompozicijos tikslas – išreikšti pasipriešinimą karo nešamiems neramumams, įtampai, taikos siekį.
     
    „Kantatą“ dviems solistams, moterų chorui ir kameriniam orkestrui Igor Stravinskij parašė 1951-1952 metais, netrukus po vienos iš paskutiniųjų, o apimtimi - didžiausios operos – "The Rake‘s Progress" (1951 m.) sukūrimo. Kantatos tekstui panaudota keturių nežinomų XV-XVI a. britų poetų lyrika.
     
    Choro vadovas, iškilų jubiliejų prasmingai pažymintis prie dirigento pulto, kur nejučia bėga idėjų ir premjerų kupini kūrybinės veiklos metai, džiaugiasi tuo, kad jo suburtas ir puoselėjamas choras, yra vienintelis įspūdingos apimties chorinės muzikos kūrinių atlikėjas šalyje; daugelį tokio pobūdžio lietuvių ir užsienio kompozitorių opusų Lietuvos publikai choras yra pristatęs ir atlikęs pirmasis.
     
    Iki šiol Kauno choras yra parengęs daugiau nei 150 pasaulinės muzikos klasikos lobynui priklausančių didelės apimties vokalinių-instrumentinių kūrinių nuo viduramžių iki moderniosios muzikos: oratorijų, kantatų, mišių, pasijų, koncertinių ir sceninių operų versijų.
     
    Kūrinius atliks Lietuvos kamerinis orkestras (meno vadovas - Sergej Krylov), Kauno valstybinis choras ir solistai. Diriguos jubiliatas - Petras Bingelis.
     
    Parengė Rimantas Klevečka
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • A_Vedernikov conductor-4176de9c6cd64934ecfce36b2e45b143.jpg

    DANIJOS PUBLIKA SUŽAVĖJO KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

    2013.03.20

    Koncertai G. Verdi jubiliejui
     
    Tarptautinėse muzikos scenose žinomų, pripažinto ir palankiai kritikų vertinamo Kauno valstybinio choro kalendoriuje suplanuoti ateities koncertai įvairiose Lietuvos koncertinėse erdvėse. Neseniai iš grįžęs iš gastrolių Kinijoje, choro kolektyvas jau dalijasi šviežiais įspūdžiais iš koncertų.
     
    Skandinavų mitologijos karo dievo Odino garbei pavadintas miestas - pasakų karaliaus Hanso Kristiano Andersono gimtinė. „Andersenas ten, regis, yra visur, - pastebėjo maestro P. Bingelis. - Kad ir ku eitum, viskas persmelkta didžiojo pasakininko dvasia. Ir apskritai tai - labai kultūringas miestas: jame - ne viena aukštoji mokykla, yra ir muzikos akademija, taigi mus sutiko išsilavinęs klausytojas.“ O sutikęs labai nenorėjo paleisti - išprususi skandinavų publika retai kada ploja atsistojusi: santūrus, šiaurietiškas būdas suvaldo kad ir gražiausias emocijas. Šįkart klausytojai atsistoję plojo gal 20 minučių ir atrodė, kad neketina dainininkų paleisti. Kita vertus, koncertai buvo išties įspūdingi, juose dalyvavo pasaulinio garso solistai.
     
    Rusų dirigento Aleksandro Vedernikovo, nuo 2009 m. einančio Odensės simfoninio orkestro vyriausiojo dirigento pareigas, iniciatyva ir kvietimu kauniečiai atliko programą, skirtą italų genijaus Giesppe's  Verdi, kurio muzika, pasak dirigento P. Bingelio, yra nelyginant vizitinė Kauno valstybinio choro kortelė, 200 - osioms gimimo metinėms paminėti. Šį iškilų jubiliejų UNESCO yra  įtraukusi į  2013 m. minėtinų sukakčių sąrašą.
     
    Su pasaulinėmis žvaigždėmis
     
    Odensės klausytojai išgirdo choro atliekamą G. Verdi kūrinį „Messa da Requiem“. „Šis kūrinys tarsi sukurtas mūsų chorui; tai – tarsi spalvinga drobė su aistringomis kulminacijomis, su ryškiai pabrėžtu dramos elementu (...). Šiame kūrinyje chorui nereikia ieškoti tam tikro stiliaus, atlikimo manieros, braižo. Jis tiesiog jam sukurtas“, -  teigia chormeisterė Raimonda  Navickienė.
     
    Vienas maloniausiu koncertinių įvykių - atlikti muzikinę programą su aukšto profesionalumo solistais. Ir štai Danijoje susitiko Kauno choro ir pasaulinio masto vokalo įžymybių koncertiniai keliai.
     
    Dainuoti kartu su choru, ne kartą koncertavusiu su Niujorko „Metropolitan Opera“ solistais, nedvejodama sutiko soprano partiją šiame teatre G. Verdi operos „Aida“ pastatyme atliksianti 37 m. dainininkė iš Ukrainos – Liudmila Monastyrska.
     
    Tenoro partiją atliko gruzinų atlikėjas Baidri Maisuradzė, kurį Mstislavas Rostropovičius yra titulavęs garsiausiu šimtmečio tenoru. Beje, solistas yra ne kartą koncertavęs Lietuvoje. Boso partijas dainavo rusų solistas  Vitalijus Kovaliovas, vertinamas už plataus diapazono, ekspresyvų basso cantante, pasirodęs „Metropolitan Opera“, kituose JAV operos teatruose, Milano „La Scala“ ir sukūręs daug vaidmenų G. Verdi operose.
     
    Kviečiami vėl atvykti
     
    Atlikėjams akompanavo Odensės simfoninis orkestras – vienas iš penkių regioninių Danijos simfoninės muzikos kolektyvų. Oficialiai jis įkurtas 1946 m., nors simfoninio muzikavimo tradicijos Odensėje siekia 1800 metus. Orkestro buveinė – 1982 m. duris klausytojams atvėrusi Odensės koncertų salė, tačiau dažnai kolektyvo atliekama muzika skamba puikia akustika garsėjančioje Karlo Nielseno salėje. Lietuvių choristus Danijoje išgirdo per 3000 klausytojų.
     
    „Kai per repeticiją Odensės simfoninio orkestro dirigentui A. Vedernikovui įteikiau mūsų choro įdainuotą kompaktinę plokštelę su žymiais pasaulinės klasikos kūrinių įrašais, - maestro užtikrino: ateityje visa tai mes atliksime kartu!“
     
    Kadtai ne tušti žodžiai, lidija ir jau kitų metų kalendoriuje numatytas konceras Odensėje - Danijos publika (į koncertą klausytojai atvyko ir iš aplinkinių miestų bei Stokholmo) neketina taip greitai paleisti lietuvių choristų.
     
    „Išties buvo gera matyti susižavėjimą klausytojų akyse, - maloniais prisiminimais dalijosi R. Klevečka. - Ore tarsi tvyrojo dėkingumas už atliktą muziką, o tai didžiausias atpildas dainininkui.“
     
    Ir baigiant - mažytis, ne muzikinis, o vien kelionės įspūdis - nejau tokio neparsivežėte? „Dviračiai, - nedvejodamas atsakė Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta. - Jų tiek daug ir pirmumas - netgi ne pėstiesiem, o dviratininkams. Ir į koncertą orkestro muzikantai suvažiavo dviračiais.“
     
    Išties įdomu: prikoncertų salės - koks dvidešimt dviračių. „Kur ten, daug daugiau - beveik visi orkestro muzikantai ir atvažiavo dviračiais, - pasakojo J. Krėpšta. - O ten, kur prioritetas dviračiams, paprastai didžiulis dėmesys - ir ekologijai. Bent jau Odensė, tikim, ir visa Danija, akivaizdžiai pasirinkusi ekologijos kelią, drauge - ir visų mūsų  Žemės tausojimą, ir tai išties kelią pagarbą.“
     
     Enrika Striogaitė
    „Kauno diena“, Nr. 64
     
     
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • ITEIKTI-GARBES-ZENKLAI-NESK-SAVO-SVIESA-IR-TIKEK_imagelarge-bf3eb9b3a6e6a4bca218fb78ef6c1e4e.jpg

    P. BINGELIUI GARBĖS ŽENKLAS

    2013.02.23

    Kauno valstybinio choro meno vadovui  ir vyr. dirigentui Petrui Bingeliui vakar Kauno valstybinėje filharmonijoje įteiktas Kultūros ministerijos garbės ženklas „Nešk savo šviesą ir tikėk“.
     
    Profesorius ženklą pelnė už „Lietuvos kultūrai įžiebtas idėjas ir iniciatyvas, inspiruojančias bendruomenę pozityviai veiklai, asmeninę poziciją ir atsakomybę, kuriant kultūrinę ir dvasinę aplinką“.

    Kultūros ministerija šį ženklą skiria 45 kartą.  Jis jau įteiktas 44 iškiliems kultūros atstovams, tarp jų - operos solistei Violetai Urmanai, kompozitoriui Broniui  Kutavičiui, žurnalistui  Broniui Savukynui, režisieriams Rimui Tuminui, Eimantui Nekrošiui, Oskarui Koršunovui, aktoriui Vytautui Paukštei.
    KD, BNF inf.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis